Φαίνεται πως η ζήτηση για SUV/Crossover μοντέλα σε κάθε μέγεθος και κατηγορία έχει κάνει τις εταιρίες να δημιουργούν μοντέλα ακόμα και αν δεν είναι απολύτως απαραίτητη η ύπαρξή τους. Μια τέτοια περίπτωση είναι και το ολοκαίνουργιο μικρό SUV της Volkswagen που ήρθε να στριμωχτεί δίπλα στο T-Roc για να μοιραστεί μαζί του τη κατηγορία B-SUV της εταιρίας. Για να το κάνει αυτό βέβαια έπρεπε να διαφέρει αρκετά από το αδερφάκι του, τόσο όσο για να σε βάλει σε σκέψεις για το ποιο να επιλέξεις.
Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά: Το T-Cross είναι πιο κοντό και πιο στενό από το T-Roc αλλά είναι και ελαφρώς ψηλότερο για να αντισταθμίσει τη διαφορά στους χώρους. Η εξωτερική του εμφάνιση είναι πολύ νεανική, αν και δεν θυμίζει τόσο σπορ χάτσμπακ όπως το T-Roc, αλλά δείχνει στοιχεία πιο μεγάλων μοντέλων της εταιρίας που του αποδίδουν ένα δυναμισμό και μια στιβαρή παρουσία. Θα λέγαμε ότι έχει πιο Off-road λουκ χάρη σε αυτό το πιο τετραγωνισμένο σχήμα.
Στο εσωτερικό οι διαφορές είναι πιο εμφανείς, καθώς από τη μία τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά αλλά με την ποιότητα συναρμογής που περιμένεις από την Volkswagen και από την άλλη οι χώροι για τους επιβάτες είναι με πιο ψηλόλιγνες αναλογίες κατά νου μιας και ο χώρος για τα πόδια είναι άκρως ικανοποιητικός αλλά 3 ενήλικες άντρες πίσω θα στριμωχτούν αρκετά. Και αυτό αν έχεις το συρόμενο πίσω κάθισμα τέρμα προς τον χώρο αποσκευών γιατί αν θες πιο πολύ χώρο για τις βαλίτσες και τραβήξεις το κάθισμα μπροστά τότε αυτομάτως ο χώρος για τα πόδια συρρικνώνεται αρκετά.
Ότι όμως σου παίρνει από ευρυχωρία, στο ανταποδίδει με τον εξοπλισμό που από την πρώτη κιόλας έκδοση είναι παραπάνω από ικανοποιητικός τόσο σε ασφάλεια όσο και σε διασκέδαση-συνδεσιμότητα. Στην πρώτη γραμμή μπαίνουν οι δύο οθόνες που βρίσκονται στο ταμπλό με την μια να αντικαθιστά ουσιαστικά τον κλασικό πίνακα οργάνων και την δεύτερη να χειρίζεται το σύστημα infotainment και να παρέχει έξτρα πληροφορίες στον οδηγό. Από κει και έπειτα έχεις κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες τυφλού σημείου με φωτεινή ένδειξη στους καθρέπτες, αισθητήρα βροχής, adaptive cruise control, hill assist, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και υποβοήθηση φρεναρίσματος, συστήματα που του έδωσαν και μία από τις μεγαλύτερες βαθμολογίες στο EuroNCAP. Η συνδεσιμότητα επίσης παίζει σημαντικό ρόλο στον εξοπλισμό μιας και έκτος από τις θύρες USB και τα πρωτόκολλα Apple car play και Android auto, παρέχεται και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του κινητού, λεπτομέρεια που συναντάς σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών και που το target group θα εκτιμήσει δεόντως!
Εν κινήσει το T-Cross σε κερδίζει με την ποιότητα κύλισης, την περιμετρική ορατότητα, την ψηλή θέση οδήγησης και την ουδέτερη συμπεριφορά του. Οι κινητήρες που κινούν το μικρό SUV είναι οι γνωστοί TSI του ενός λίτρου με ιπποδύναμη 95 και 115 ίππων καθώς και ο 1.6 TDI των 95 ίππων. Η μετάδοση στους εμπρός τροχούς γίνεται μέσω μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων για τους “αδύναμους” κινητήρες TSI και TDI των 95 ίππων, με 6τάχυτο μηχανικό για τον TSI των 115 ίππων και το αυτόματο DSG 7 σχέσεων για όλους τους κινητήρες. Εμείς είχαμε στην διάθεση μας το βασικό πακέτο με τον 1000αρη με τους 95 ίππους και το 5αρι σασμάν. Μπορεί τα 95 άλογα να φαντάζουν λίγα, αλλά με την βοήθεια των σχετικά μακριών σχέσεων του κιβωτίου και με γνώμονα την χρήση για την οποία προορίζεται το T-Cross, κινούν ικανοποιητικά το αμάξωμα μέσα και έξω από την πόλη. Η δε κατανάλωση μπορεί να σε εκπλήξει αν κρατήσεις χαμηλά τις στροφές κάτω από τις 3000 με νούμερα που αγγίζουν και τα 5,7 λίτρα. Αν όμως βυθίσεις το πόδι χαμηλότερα θα δεις και την κατανάλωση να ανεβαίνει. Πάραυτα όμως η μέση δεν ανέβηκε πάνω από το 6,5.
Το ερώτημα που μένει είναι λοιπόν το γιατί να επιλέξει κάποιος το T-Cross και όχι το T-Roc η το Polo για παράδειγμα μιας και είναι στην ουσία ανάμεσα τους. Καταρχήν γιατί είναι φθηνότερο από το T-Roc κατά περίπου 2500 ευρώ στις βασικές εκδόσεις τους (17,400 και 19,950 αντίστοιχα) και κατά δεύτερον το βάζεις πιο εύκολα σε χωματόδρομο από ότι το Polo αν δεν υπολογίσεις τα επίσης 2500 ευρώ που κοστίζει παραπάνω το T-Cross. Όλα αυτά βέβαια είναι για να γίνεται κουβέντα μιας και η τελική απόφαση θα κριθεί στις λεπτομέρειες. Όπως και να έχει το T-Cross είναι εδώ και όπως φαίνεται ήρθε για να μείνει.