Το ότι το φυσικό αέριο είναι το πιο καθαρό και ταυτόχρονα και το πιο φθηνό από τα καύσιμα είναι γνωστό καθώς επίσης και το ότι αφήνει και τα λιγότερα κατάλοιπα στον κινητήρα. Η Fiat το γνωρίζει αυτό εδώ και 20 χρόνια σχεδόν και έχει κατά καιρούς εξοπλίσει διάφορα μοντέλα της με συστήματα φυσικού αερίου.
Το τελευταίο μοντέλο που δέχθηκε το εν λόγω σύστημα είναι το Panda που σε συνδυασμό με την ευελιξία του αποτελεί μία από τις καλύτερες λύσεις για την μετακίνηση στην πόλη. Το συγκεκριμένο μοντέλο λοιπόν εφοδιάζεται με τον νέο δικύλινδρο TwinAir των 0,9 λίτρων που με τη βοήθεια υπερσυμπιεστή αποδίδει 85 ίππους και 140 Nm όταν καταναλώνει βενζίνη με τις τιμές να πέφτουν στους 80 και 140 αντίστοιχα όταν χρησιμοποιείς αέριο.
Εξωτερικά στο Panda CNG δεν θα δεις διαφορά με τις υπόλοιπες εκδόσεις εκτός από την ψηλότερη απόσταση από το έδαφος και αυτό για να χωρέσουν οι δυο δεξαμενές καυσίμου. Για αυτό το λόγο και προτιμήθηκε η ανάρτηση από το Panda 4χ4 που συν τοις άλλοις αποσβένει και πιο ομαλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος ιδίως στο επαρχιακό δίκτυο.
Στο εσωτερικό η εικόνα εξακολουθεί να είναι η ίδια με μόνες διαφορές τους δύο δείκτες καυσίμου για αέριο και βενζίνη και τον διακόπτη χειροκίνητης εναλλαγής καυσίμου. Κατά τα άλλα στην έκδοση που προωθεί αυτή τη στιγμή η Fiat θα βρεις όλα τα βασικά που μπορεί να χρειαστείς όπως EBD με brake assist στα φρένα, ESP, 4 αερόσακους, ηχοσύστημα U-Connect με σύνδεση Bluetooth για το κινητό σου και χειριστήρια στο τιμόνι και αισθητήρα πίεσης ελαστικών. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι ίδιοι και η ποιότητα και το φινίρισμα των υλικών γνωστή από τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας. Το μόνο που μειώθηκε είναι ο χώρος των αποσκευών που πλέον έφτασε τα 200 λίτρα λόγω τις δεξαμενής αερίου.
Για πιο λόγο,θα ρωτήσει κάποιος, να επιλέξω το φυσικό αέριο αντί του πετρελαίου πχ; Η απάντηση όπως προείπα βρίσκεται σε 2 σημεία. Πρώτον για το γεγονός πως αυτή τη στιγμή το φυσικό αέριο είναι το φθηνότερο καύσιμο σε σχέση με τα άλλα καύσιμα και ειδικότερα είναι σχεδόν 60% φθηνότερο από την βενζίνη 30% από το πετρέλαιο και 40% από το υγραέριο. Επίσης είναι και το καθαρότερο και όσον αφορά την ατμοσφαιρική ρύπανση αλλά και τα κατάλοιπα στον κινητήρα. Και καθαρότερος κινητήρας σημαίνει λιγότερες φθορές. Όσον αφορά το Panda τώρα, η Fiat δηλώνει αυτονομία πάνω από 1000 χιλιόμετρα συνδυαστικά με τις δεξαμενές βενζίνης και αερίου να έχουν χωρητικότητα 35 λίτρα και 12 κιλά αντίστοιχα (το φυσικό αέριο υπολογίζεται σε κιλά).Ο TwinAir ,αν και θορυβώδης και με αρκετό κραδασμό χαμηλά, είναι αρκετά αποδοτικός και καταναλώνει περίπου 4 κιλά αέριο σε πραγματικές συνθήκες μικτής οδήγησης οπότε αν υπολογίσουμε την τιμή του αερίου που κυμαίνεται στα 0,9 Ευρώ περίπου βλέπουμε πως με 10 Ευρώ αέριο καλύπτουμε σχεδόν 300 χιλιόμετρα.
Εμείς πάντως με συνθήκες καλοκαιρινής οικογενειακής εκδρομής, ήτοι 4 ενήλικες,γεμάτο χώρο αποσκευών, φουλ κλιματισμό και ταχύτητες σχετικά υψηλές διανύσαμε σχεδόν 230 χιλιόμετρα για να φτάσουμε συνολικά τα 750 μέχρι να χρειαστεί ανεφοδιασμό. Η συμπεριφορά του Panda γενικότερα δεν θα προβληματίσει τον οδηγό του, αν κατανοήσεις φυσικά ότι η χρήση του αφορά κατά βάση αστικές μετακινήσεις και όχι αναβάσεις στα βουνά, με μικρές κλίσεις λόγω της μεγαλύτερης απόστασης από το έδαφος και της μαλακότερης ρύθμισης της ανάρτησης.
Αν λοιπόν διαθέτει κάποιος 11.990 Ευρώ για το νέο του αυτοκίνητο, το Fiat Panda CNG αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή όχι μόνο για αυτόν αλλά και για το περιβάλλον με μόνο ζήτημα τα λιγοστά πρατήρια καυσίμων που προμηθεύουν φυσικό αέριο καθώς υπάρχουν 6 στην Αττική, 2 στη Θεσσαλονίκη και από κει και πέρα στη Λαμία, στη Λάρισα και στον Βόλο.