Από μόνο του το όνομα ΜΙΝΙ στον τομέα της αυτοκίνησης έχει να πει πολλά, τόσο από ιστορική άποψη όσο και από το τι αντιπροσωπεύει το Brand στις μέρες μας. Και αφήνοντας κατά μέρος τον θρύλο των 60’s εστιάζουμε στο μοντέλο που έμελλε να είναι μια από τις πιο επιτυχημένες αναβιώσεις μοντέλου που το συναγωνίζεται επάξια μόνο το 500 της Fiat σε δημοτικότητα.
Έτσι λοιπόν το ΜΙΝΙ απέκτησε, όπως και το πρωτότυπο, εκδόσεις για όλα τα γούστα και τα βαλάντια. Εμείς θα επικεντρωθούμε όμως σε μία πολύ ιδιαίτερη έκδοση ή αμάξωμα αν θέλετε, το ΜΙΝΙ Clubman.
Το Clubman είναι φτιαγμένο για αυτούς που θέλουν λίγο παραπάνω χώρο και πρακτικότητα από το κλασικό ΜΙΝΙ αλλά δεν θέλουν να πάνε στην φιλοσοφία του SUV που είναι της μόδας και προτιμούν κάτι πιο διακριτικό και κομψό. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την βασική έκδοση ONE με τον 1,5 diesel των 116 ίππων και το αυτόματο steptronic κιβώτιο.
Εξαρχής λοιπόν το clubman έχει μικρές διαφορές σχεδιαστικά από το μικρότερο αδερφάκι του στην γενική εικόνα του με πιο εμφανείς τις μεγαλύτερες πίσω πόρτες, την επιμηκυνμένη οροφή και φυσικά το σήμα κατατεθέν του μοντέλου, τις διπλές πόρτες του χώρου αποσκευών.
Στο εσωτερικό τα πράγματα εξακολουθούν να είναι ίδια με την διαφορά όμως ότι πλέον έχεις παραπάνω χώρο και όσον αφορά την καμπίνα αλλά και τον χώρο αποσκευών. Τέσσερις ενήλικες λοιπόν θα ταξιδέψουν άνετα ενώ αν μπει και ένα πέμπτος τότε θα υπάρχει μια σχετική δυσκολία ενώ τα 360 λίτρα του χώρου αποσκευών μπορούν να φτάσουν τα 1250 αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Η διάταξη των οργάνων και της κονσόλας δεν έχει υποστεί καμία αλλαγή (και για ποιο λόγο αλήθεια να αλλάξεις κάτι πετυχημένο;) με τους διακόπτες αεροπορικού τύπου να ξεχωρίζουν από οποιοδήποτε άλλο κοκπιτ στην αγορά.
Στον δρόμο το Clubman δείχνει ξεκάθαρα την διαφορά του από το τρίθυρο αδελφάκι του καθώς δεν έχει την αίσθηση κάρτ, τουλάχιστον όχι στον ίδιο βαθμό και είναι και πιο μαλακό. Παρόλα αυτά όμως εξακολουθεί να αποπνέει ασφάλεια και αυτό γιατί το κέντρο βάρους του είναι το ίδιο χαμηλά με του τρίθυρου μοντέλου. Έτσι, με αυτή τη ρύθμιση το Clubman ρολάρει με υποδειγματική ποιότητα κύλισης και όσο για τις στροφές δεν θα παραπονεθεί αν δεν το πιέσεις πιο πολύ από όσο πρέπει. Μην ξεχνάμε πως πρόκειται για μοντέλο με οικογενειακές καταβολές. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η ησυχία που επικρατεί στο εσωτερικό της καμπίνας ακόμα και σε αρκετά υψηλές ταχύτητες πράγμα που αποδεικνύει την προσοχή στην ηχομόνωση και γενικά στην κατασκευή.
Όσον αφορά τώρα το μηχανικό σύνολο που φορούσε το μοντέλο της δοκιμής μας, αυτό δεν ήταν άλλο από τον γνωστό τρικύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 1500 κυβικών με τους 116 ίππους που σε συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο steptronic κινεί αξιοπρεπώς το Clubman χωρίς φυσικά να περιμένεις τρομερές επιδόσεις. Εντούτοις, η αίσθηση που σου αφήνει στο πάτημα του γκαζιού δεν απογοητεύει γνωρίζοντας το τι έχεις κάτω από το καπώ και σε αυτό συμβάλει το steptronic που δουλεύει πολύ αποτελεσματικά και όπως είναι αναμενόμενο με πολύ καλή κατανάλωση που σε αρκετές περιπτώσεις άγγιξε και τα 5 λίτρα
Η έκδοση One που δοκιμάσαμε είναι η βασική έκδοση του Clubman, με τη διαφορά όμως ότι φορούσε το πακέτο design που προσφέρει πολλά εξτρά και την συγκεκριμένη περίοδο και σε πολύ καλή τιμή. Ενδεικτικά θα αναφέρω τα LED φωτιστικά σώματα που έχουν το χαρακτηριστικό σχέδιο της Αγγλικής σημαίας πίσω, ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών, το αυτόματο κιβώτιο φυσικά, αυτόματο κλιματισμό, cruise control με λειτουργία φρεναρίσματος και άλλα. Όλα αυτά για να φτάσουμε στα 28.085 Ευρώ, μία τιμή αρκετά αλμυρή για την κατηγορία αλλά αν σκεφτείς το γεγονός ότι παίρνεις ένα premium μοντέλο που ξεχωρίζει σχεδιαστικά από τον ανταγωνισμό και που θα μπορούσε να θεωρηθεί μια κατηγορία μόνο του, με κινητήρα diesel και ένα από τα καλύτερα κιβώτια της αγοράς, τότε ίσως να το σκεφτείς λίγο πιο σοβαρά και να του ρίξεις μια ματιά.