Η Χ1 είναι αδιαμφισβήτητα το πιο εμπορικό απο όλα τα μοντέλα της σειράς Χ και όχι τυχαία. Είναι σε λογικό μέγεθος οπότε κυκλοφορείς άνετα μέσα στην πόλη, είναι οικονομική στην κατανάλωση και στην απόκτηση της και έχει και όμορφο παρουσιαστικό που δεν στοχέυει σε συγκεκριμένο ηλικιακό target group. Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και τον πλούσιο εξοπλισμό, τότε οι όποιες αμφιβολίες εξαφανίζονται.
Είχαμε την εκαιρία να οδηγήσουμε την “μικρή” δικίνητη Sdrive 1.8i με τον τρικύλινδρο 1500άρη Twinturbo κινητήρα με τους 136 ίππους και στην έκδοση M sport. Απο την πρώτη ματιά αντιλαμβάνεσαι την διαφορά απο τις υπόλοιπες εκδόσεις μιάς και η Μ κάνει αισθητή την παρουσία της παντού. Απο το Estoril μπλέ μεταλικό της χρώμα, αποκλειστικό σε αυτή την έκδοση, απο τις πεντάκτινες 19άρες ζάντες Μ, απο το λογότυπο Μ που είναι διάσπαρτο σε διάφορα μέρη του αυτοκινήτου και ακόμη και πάνω στο κλειδί και φυσικά απο τα αεροδυναμικά βοηθήματα και αισθητικές παρεμβάσεις στο αμάξωμα.
Πιο συγκεκριμένα, αρχιζοντας απο το εξωτέρικο, οι προφυλακτήρες έχουν πιο σπορτίφ σχεδίαση, με μεγαλύτερους αεραγωγούς στον εμπρός και επανασχεδιασμένο εξ ολοκλήρου τον πίσω με νεο διαχύτη. Τα φωτιστικά σώματα μπρός και πίσω είναι τεχνολογίας LED και υπάρχει και κρυφός φωτισμός στις χειρολαβές των θυρών. Την εικόνα συμπληρώνουν τα φιμέ παράθυρα και οι ράγες οροφής σε BMW individual shadow line Στο εσωτερικό βρίσκουμε εμπρός σπορ καθίσματα με λεπτομέρεις Μ, Σπορ δερμάτινο τιμόνι με το λογότυπο Μ τυπωμένο στο κάτω μέρος του, και εσωτερικά διακοσμιτικά μαρσπιέ με το λογοτυπό Μ. Τα πίσω καθίσματα εξακολουθούν να έχουν ανάκλιση πλάτης με το κεντρικό υποβραχιόνιο να φιλοξενεί 2 ποτηροθήκες και μια θήκη ια μικροαντικείμενα.Τέλος ο ambient φωτισμός στις πόρτες έχει ρύθμιση έντασης και απόχρωσης είτε σε πορτοκαλί είτε σε λευκό.Η ποιότητα φυσικά των υλικών και της συναρμολόγησης είναι ακριβώς ότι περιμένεις σε μια BMW και το μόνο που χρειάζεται εξοικίωση είναι ο χειρισμός του συστήματος infotainment καθώς όλα γίνονται μέσω ενος διακόπτη πολλαπλών λειτουργιών εμπρός απο το υποβραχιόνιο.
Στον δρόμο η Μ sport χάρη στην χαμηλωμένη και πιο σφικτή σπορ ανάρτηση της πατάει εξαιρετικά, θυσιάζοντας λίγο απο την άνεση της πιο μαλακης στάνταρ ανάρτησης που βρίσκουμε στις υπόλοιπες εκδόσεις, αλλά δινοντάς σου την αίσθηση οτι οδηγάς μοντέλο σειράς 3 και όχι Χ.
Ο κινητήρας άν και έχει ένα κύλινδρο λιγότερο και είναι “μόλις” 1500 κυβικά καταφέρνει να κινεί ικανοποιητικά την Χ1 χάρη στην τεχνολογία Twinturbo και με την βοήθεια της τεχνολογίας efficient dynamics της εταιρίας και το αυτόματο κιβώτιο steptronic των 8 σχέσεων,το κάνει καταναλώνοντας λογικές ποσότητες καυσίμου. Βέβαια δεν είδαμε τις τιμές που αναγράφει η εταιρία αλλά δεδομένου το γεγονός οτι έχουμε πολύ υψηλές θερμοκρασίες αυτόν τον καιρό με ότι αυτό συνεπάγεται και στην χρήση του κλιματισμού τα 7-7,5 λίτρα που είδαμε θεωρούμε οτι είναι σχετικά λογική τιμή.Το μόνο σίγουρο πάντως είναι οτι η M sport βρίσκεται πιο πολύ στο φυσικό της περιβάλλον σε ασφάλτινες διαδρομές είτε πρόκειται για ανάβαση σε επαρχιακό δρόμο είτε μέσα στην πόλη παρά σε χώματινο τεραιν. Παρόλα αυτά όμως δεν θα πεί όχι σε νορμάλ εκτός δρόμου οδήγηση.
Η θέση οδήγησης είναι παραδειγμάτική όσον αφορά της ρυθμίσεις του καθίσματος αλλά και η περιφεριακή ορατότητα είναι ικανοποιητική.ΟΙ χώροι γενικότερα για όλους τους επιβάτες είναι αρκετοί όπως και ο χώρος των αποσκευών που αναλόγως θέσης και ρύθμισης των πίσω καθισμάτων κυμαινεται απο 505 εώς 1550 λίτρα. Φυσικά όλες οι λειτουγίες πληροφόρησης και ψυχαγωγίας βρίσκονται στην κεντρική οθόνη μαζί με τα απαραίτητα πρωτόκολλά σύνδεσης κινητών τηλεφώνων και εξωτερικών πηγών ήχου.
Τελειώνοντας να πούμε πως για να αποκτήσει κανείς την συγκεκριμένη έκδοση θα πρέπει να αποχωριστεί ένα ποσό της τάξης των 45.000 Ευρώ περίπου ενώ οι τιμές για την βασική έκδοση της Χ1 ξεκινούν απο τις 32.000 Ευρώ περίπου για την Sdrive 1.8i με χειροκίνητο σασμάν.
Ευχαριστούμε την BMW Βελμαρ για την παραχώρηση του μοντέλου.