Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Οκτώβριος 2019 |
Οκτώβριος 2018 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
7.290 |
7.125 |
+2,3% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
660 |
639 |
+3,3% |
Καινούργια λεωφορεία |
41 |
11 |
+272,7% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
3.239 |
2.499 |
+29,6% |
Ιανουάριος -Οκτώβριος 2019 |
Ιανουάριος -Οκτώβριος 2018 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
100.062 |
91.201 |
+9,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
6.953 |
6.015 |
+15,6% |
Καινούργια λεωφορεία |
334 |
208 |
+60,6% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
34.711 |
30.297 |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Οκτώβριο, έχει ως εξής:
Segment |
Οκτώβριος 2019 |
Οκτώβριος 2018 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Οκτώβριος 2019 |
Ιανουάριος -Οκτώβριος 2018 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
9,8% |
12,1% |
-2,3 |
14,7% |
15,2% |
-0,5 |
A-SUV |
1,1% |
1,8% |
-0,7 |
1,4% |
1,3% |
+0,1 |
B |
32,3% |
37,7% |
-5,4 |
34,0% |
36,0% |
-2,0 |
B-SUV |
16,1% |
10,6% |
+5,5 |
12,3% |
9,4% |
+2,9 |
C |
14,0% |
15,6% |
-1,6 |
13,4% |
15,6% |
-2,2 |
C-SUV |
19,7% |
15,6% |
+4,1 |
17,6% |
15,0% |
+2,6 |
D |
1,9% |
2,1% |
-0,2 |
1,5% |
2,0% |
-0,5 |
D-SUV |
3,2% |
2,1% |
+1,1 |
2,2% |
2,2% |
0,0 |
E |
0,2% |
0,4% |
-0,2 |
0,2% |
0,3% |
-0,1 |
E-SUV |
0,4% |
0,2% |
+0,2 |
0,2% |
0,2% |
0,0 |
F-G |
0,0% |
0,0% |
0,0 |
0,0% |
0,0% |
0,0 |
F-G-SUV |
0,1% |
0,1% |
0,0 |
0,1% |
0,1% |
0,0 |
(Total SUV) |
(40,6%) |
(30,4%) |
(+10,2) |
(33,8%) |
(28,2%) |
(+5,6) |
SPORTS |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,2% |
0,2% |
0,0 |
MPV |
0,3% |
0,3% |
0,0 |
0,2% |
0,3% |
-0,1 |
MPV-M/COMBI |
0,6% |
1,1% |
-0,5 |
1,9% |
2,2% |
-0,3 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
Οκτώβριος 2019 |
Οκτώβριος 2018 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Οκτώβριος 2019 |
Ιανουάριος – Οκτώβριος 2018 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
|
Βενζίνη |
61,7% |
54,9% |
+6,8 |
65,7% |
59,6% |
+6,1 |
Πετρέλαιο |
25,6% |
37,2% |
-11,6 |
26,6% |
35,7% |
-9,1 |
Υβριδικά (HEV) |
8,9% |
6,8% |
+2,1 |
5,4% |
3,5% |
+1,9 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
0,7% |
0,3% |
+0,4 |
0,4% |
0,3% |
+0,1 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
2,1% |
0,8% |
+1,3 |
1,3% |
1,0% |
+0,3 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
1,0% |
0,0% |
+1,0 |
0,7% |
0,0% |
+0,7 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Σεπτέμβριο ως εξής:
Σεπτέμβριος 2019 |
Σεπτέμβριος 2018 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος -Σεπτέμβριος 2019 |
Ιανουάριος -Σεπτέμβριος 2018 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
1.249.403 |
1.091.390 |
+14,5% |
11.769.175 |
11.955.442 |
-1,6% |
ΕΕ 15(2) |
1.158.466 |
1.017.044 |
+13,9% |
10.638.708 |
10.854.012 |
-2,0% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
1.285.494 |
1.123.354 |
+14,4% |
12.115.927 |
12.308.191 |
-1,6% |
Ελλάδα |
5.899 |
4.922 |
+19,8% |
92.772 |
84.076 |
+10,3% |
(1) ΕΕ των 28, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.