Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, από το 2ο δεκαήμερο του οποίου ξεκίνησε η κρίση του κορωναϊού, έχουν ως εξής:
Μάρτιος 2020 |
Μάρτιος 2019 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
3.744 |
9.518 |
-60,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
413 |
672 |
-38,5% |
Καινούργια λεωφορεία |
19 |
29 |
-34,5% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
1.548 |
2.401 |
-35,5% |
Ιανουάριος -Μάρτιος 2020 |
Ιανουάριος -Μάρτιος 2019 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
21.391 |
26.289 |
-18,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
1.748 |
2.023 |
-13,6% |
Καινούργια λεωφορεία |
113 |
114 |
-0,9% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
6.086 |
5.802 |
+4,9% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Μάρτιο, έχει ως εξής:
Segment |
Μάρτιος 2020 |
Μάρτιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Μάρτιος 2020 |
Ιανουάριος -Μάρτιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
12,3% |
15,0% |
-2,7 |
10,3% |
12,8% |
-2,5 |
A-SUV |
1,1% |
1,3% |
-0,2 |
1,9% |
1,6% |
+0,3 |
A TOTAL |
13,4% |
16,3% |
-2,9 |
12,2% |
14,5% |
-2,3 |
B |
26,9% |
35,5% |
-8,6 |
29,2% |
34,2% |
-5,0 |
B-SUV |
17,9% |
10,9% |
+7,0 |
18,0% |
11,7% |
+6,3 |
B TOTAL |
44,7% |
46,4% |
-1,7 |
47,2% |
45,9% |
+1,3 |
C |
12,9% |
12,6% |
+0,3 |
12,8% |
14,2% |
-1,4 |
C-SUV |
22,0% |
18,0% |
+4,0 |
21,1% |
19,3% |
+1,8 |
C TOTAL |
34,9% |
30,6% |
+4,3 |
33,9% |
33,4% |
+0,5 |
D |
1,5% |
1,3% |
+0,2 |
1,4% |
1,4% |
+0,0 |
D-SUV |
2,1% |
1,6% |
+0,5 |
2,6% |
1,9% |
+0,7 |
D TOTAL |
3,6% |
2,9% |
+0,7 |
4,0% |
3,3% |
+0,7 |
E |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,3% |
-0,1 |
E-SUV |
0,5% |
0,3% |
+0,2 |
0,3% |
0,3% |
+0,0 |
E TOTAL |
0,7% |
0,5% |
+0,2 |
0,5% |
0,6% |
-0,1 |
F-G |
0,0% |
0,0% |
+0,0 |
0,0% |
0,0% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
F-G TOTAL |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
SPORTS |
0,2% |
0,1% |
+0,1 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
MPV |
0,2% |
0,4% |
-0,2 |
0,1% |
0,3% |
-0,2 |
MPV-M/COMBI |
1,9% |
2,6% |
-0,7 |
1,7% |
1,7% |
+0,0 |
100,0% |
100,0% |
+0,0 |
100,0% |
100,0% |
+0,0 |
|
(Εκ των οποίων SUV |
43,7% |
32,1% |
+11,6 |
44,0% |
34,9% |
+9,1) |
Μάρτιος 2020 |
Μάρτιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Μάρτιος 2020 |
Ιανουάριος – Μάρτιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘19* |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘18* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
|
Βενζίνη |
57,4% |
67,6% |
-10,2 |
58,3% |
64,2% |
-5,9 |
58,9% |
56,6% |
+2,3 |
Πετρέλαιο |
25,9% |
27,1% |
-1,2 |
27,1% |
29,8% |
-2,7 |
30,5% |
35,9% |
-5,4 |
Υβριδικά (HEV) |
13,4% |
3,9% |
+9,5 |
12,1% |
4,4% |
+7,7 |
5,8% |
3,9% |
+1,9 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
1,1% |
0,3% |
+0,8 |
0,7% |
0,4% |
+0,3 |
3,1% |
2,1% |
+1,0 |
Φυσικό αέριο (bi-fuel) |
2,1% |
0,7% |
+1,4 |
1,8% |
0,8% |
+1,0 |
1,7% |
1,5% |
+0,2 |
Υγραέριο (bi-fuel) |
0,0% |
0,4% |
-0,4 |
0,0% |
0,4% |
-0,4 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Φεβρουάριο ως εξής:
Φεβρουάριος 2020 |
Φεβρουάριος 2019 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος –Φεβρουάριος 2020 |
Ιανουάριος –Φεβρουάριος 2019 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
957.052 |
1.033.608 |
-7,1% |
1.913.931 |
2.067.945 |
-7,4% |
ΕΕ 14(2) |
854.622 |
920.231 |
-7,1% |
1.702.149 |
1.838.313 |
-7,4% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
884.770 |
954.313 |
-7,3% |
1.761.355 |
1.903.177 |
-7,5% |
Ελλάδα |
7.862 |
7.561 |
+4,0% |
17.647 |
16.771 |
+5,2% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.