Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, έχουν ως εξής:
Νοέμβριος 2020 |
Νοέμβριος 2019 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
7.641 |
7.464 |
+2,4% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
780 |
765 |
+2,0% |
Καινούργια λεωφορεία |
19 |
12 |
+58,3% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
2.362 |
2.207 |
+7,0% |
Ιανουάριος - Νοέμβριος 2020 |
Ιανουάριος - Νοέμβριος 2019 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
74.534 |
107.512 |
-30,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
6.800 |
7.694 |
-11,6% |
Καινούργια λεωφορεία |
281 |
346 |
-18,8% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
33.396 |
36.918 |
-9,5% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Νοέμβριο, έχει ως εξής:
Segment |
Νοέμβριος 2020 |
Νοέμβριος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Νοέμβριος 2020 |
Ιανουάριος -Νοέμβριος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
6,9% |
8,9% |
-2,0 |
8,9% |
14,3% |
-5,4 |
A-SUV |
1,7% |
0,8% |
+0,9 |
1,6% |
1,4% |
+0,3 |
A TOTAL |
8,6% |
9,7% |
-1,0 |
10,5% |
15,7% |
-5,1 |
B |
27,0% |
29,3% |
-2,3 |
28,5% |
33,6% |
-5,1 |
B-SUV |
24,6% |
18,9% |
+5,7 |
19,4% |
12,8% |
+6,6 |
B TOTAL |
51,6% |
48,2% |
+3,4 |
47,9% |
46,4% |
+1,5 |
C |
12,9% |
13,5% |
-0,6 |
13,8% |
13,4% |
+0,4 |
C-SUV |
21,2% |
21,4% |
-0,2 |
21,6% |
17,9% |
+3,7 |
C TOTAL |
34,1% |
34,9% |
-0,8 |
35,4% |
31,3% |
+4,1 |
D |
1,4% |
1,7% |
-0,3 |
1,5% |
1,5% |
-0,0 |
D-SUV |
2,6% |
3,7% |
-1,1 |
2,6% |
2,3% |
+0,3 |
D TOTAL |
4,0% |
5,4% |
-1,4 |
4,0% |
3,8% |
+0,3 |
E |
0,1% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
-0,0 |
E-SUV |
0,3% |
0,4% |
-0,1 |
0,3% |
0,2% |
+0,1 |
E TOTAL |
0,5% |
0,6% |
-0,1 |
0,5% |
0,5% |
+0,0 |
F-G |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
0,1% |
0,0% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,2% |
0,1% |
+0,1 |
0,2% |
0,1% |
+0,0 |
F-G TOTAL |
0,2% |
0,2% |
+0,1 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
SPORTS |
0,2% |
0,1% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
MPV |
0,2% |
0,3% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
-0,1 |
MPV-M/COMBI |
0,6% |
0,8% |
-0,2 |
1,1% |
1,8% |
-0,7 |
100,0% |
100,0% |
+0,0 |
100,0% |
100,0% |
+0,0 |
|
(Εκ των οποίων SUV |
50,7% |
45,3% |
+5,3 |
45,6% |
34,7% |
+11,0) |
Νοέμβριος 2020 |
Νοέμβριος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Νοέμβριος 2020 |
Ιανουάριος – Νοέμβριος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘20* |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘19* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
|
Βενζίνη |
42,5% |
59,7% |
-17,1 |
54,6% |
65,3% |
-10,7 |
50,3% |
58,1% |
-7,9 |
Πετρέλαιο |
30,2% |
26,9% |
+3,3 |
26,9% |
26,6% |
+0,3 |
29,0% |
31,9% |
-2,9 |
Υβριδικά (HEV) |
19,9% |
9,9% |
+10,1 |
14,3% |
5,7% |
+8,6 |
10,6% |
5,4% |
+5,3 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
4,4% |
0,5% |
+3,8 |
1,9% |
0,4% |
+1,5 |
8,1% |
2,6% |
+5,5 |
Φυσικό αέριο (bi-fuel) |
1,5% |
2,5% |
-1,0 |
1,7% |
1,4% |
+0,3 |
2,0% |
2,0% |
+0,0 |
Υγραέριο (bi-fuel) |
1,5% |
0,5% |
+1,0 |
0,6% |
0,6% |
-0,1 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Οκτώβριο ως εξής:
Οκτώβριος 2020 |
Οκτώβριος 2019 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος –Οκτώβριος 2020 |
Ιανουάριος –Οκτώβριος 2019 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
953.615 |
1.034.669 |
-7,8% |
8.011.490 |
10.943.035 |
-26,8% |
ΕΕ 14(2) |
848.974 |
913.782 |
-7,1% |
7.084.099 |
9.690.200 |
-26,9% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
988.278 |
1.071.912 |
-7,8% |
8.312.327 |
11.327.038 |
-26,6% |
Ελλάδα |
6.847 |
7.276 |
-5,9% |
66.893 |
100.048 |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.