Ωμό και αυθεντικό. Η απόλυτη μηχανή οδήγησης, η πεμπτουσία της δύναμης, της ελαφρότητας και της επιτάχυνσης. Όταν η Bugatti παρουσίασε την τεχνολογική της ιδέα Bolide το φθινόπωρο του 2020, ήταν αρχικά ένα πρωτότυπο όχημα. Τώρα, όμως, η γαλλική πολυτελής μάρκα ανακοίνωσε στο The Quail, A Motorsports Gathering στην Καλιφόρνια ότι το Bolide1 θα παράγεται ως μοντέλο σε λίγες μονάδες.
«Το Bolide προκάλεσε μεγάλο ενθουσιασμό και ίντριγκα πέρυσι. Μετά την παρουσίασή του, σημαντικός αριθμός υποστηρικτών και συλλεκτών μας ζήτησαν να αναπτύξουμε το πρωτότυπο Bolide ως αυτοκίνητο παραγωγής. Ήμουν απόλυτα έκπληκτος από τις αντιδράσεις και τα σχόλια από πελάτες από όλο τον κόσμο », εξηγεί ο Stephan Winkelmann, Πρόεδρος της Bugatti. «Επομένως, αποφασίσαμε να κάνουμε το Bolide σε λίγες μονάδες για να δώσουμε την ευκαιρία σε 40 πελάτες να ζήσουν αυτό το απίστευτο όχημα. Η ομάδα μας αναπτύσσει τώρα ένα μοντέλο παραγωγής - το απόλυτο μηχάνημα οδήγησης για την πίστα ». Αυτό θα κάνει το Bolide το πιο ακραίο επίπεδο διαμόρφωσης του θρυλικού W16 κινητήρα 8,0 λίτρων και απαραίτητο για τους συλλέκτες της Bugatti.
Κατά τη διάρκεια του πειράματος σκέψης του το φθινόπωρο του 2020, ο Γάλλος κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων έδωσε την απάντηση στην ακόλουθη ερώτηση: Τι θα γινόταν αν η Bugatti κατασκεύαζε ένα ριζικά ελαφρύ όχημα γύρω από τον θρυλικό κινητήρα W16 των 8,0 λίτρων; Το αποτέλεσμα ήταν η πειραματική μελέτη της Bugatti Bolide ως υπερ αυτοκινήτου προσανατολισμένο για την πίστα με τον κινητήρα W16 παραγωγής και το αμάξωμα σχεδιασμένο με γνώμονα τη μέγιστη κάθετη δύναμη. Η παρουσίαση αυτού του κινητήρα στην πιο αγνή του μορφή είναι η πεμπτουσία του Bolide.
Η Bugatti σημαίνει τεχνολογικές καινοτομίες. Με τον κινητήρα W16 ως σύμβολο της τεχνολογίας της μάρκας, η Bugatti διαθέτει έναν από τους πιο εξαιρετικούς κινητήρες στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Στην περίπτωση του πρωτότυπου Bolide, η ισχύς του 1.850 ίππων επιτυγχάνεται μεταξύ άλλων χάρη στα αγωνιστικά καύσιμα 110 οκτανίων, ενώ για το αυτοκίνητο παραγωγής, η Bugatti επέλεξε καύσιμο 98 οκτανίων που είναι διαθέσιμο παγκοσμίως, ώστε οι ιδιοκτήτες να μπορούν χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα τους σε όλο τον κόσμο χωρίς κανένα πρόβλημα. Η διαθέσιμη ισχύς του μοντέλου είναι 1.600 ίπποι με ροπή 1.600 Nm ξεκινώντας από τις 2.250 σ.α.λ. Οι μηχανικοί της Bugatti ρύθμισαν το όχημα για υψηλότερες στροφές ανά λεπτό για χρήση στην πίστα, παράλληλα με το σύστημα εισαγωγής και εξάτμισης για να επιτύχουν ακόμη ταχύτερη, πιο αυθόρμητη και ακραία απόκριση. Το σύστημα ψύξης για τους υπερσυμπιεστές, τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων και το διαφορικό τροποποιείται επίσης για βέλτιστη ανάπτυξη ισχύος.
Πρότυπα ασφαλείας σύμφωνα με τους κανόνες της FIA
Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Bugatti βελτιώνουν την αεροδυναμική και το χειρισμό και αναπτύσσουν το Bolide σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας της FIA. Για να εγγυηθεί τη μέγιστη ασφάλεια και επαρκή άνεση κατά τη διάρκεια της καθαρής οδηγικής εμπειρίας, η Bugatti έχει αναπτύξει μια σειρά νέων εξαρτημάτων. Τα χαρακτηριστικά ασφαλείας περιλαμβάνουν συμβατότητα με σύστημα HANS, αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης, ανεφοδιασμό με πίεση με κύστη καυσίμου, κεντρικό κλείδωμα τροχών και σύστημα ζωνών ασφαλείας έξι σημείων.
Οι βελτιστοποιήσεις στους τομείς του σχεδιασμού, της αεροδυναμικής, της ποιότητας και της ασφάλειας δίνουν στο όχημα παραγωγής βάρος μόλις 1,450 κιλά και επομένως αναλογία βάρους προς ισχύ 0,9 κιλά ανά ίππο όταν χρησιμοποιείται καύσιμο 98 οκτανίων. «Η ασφάλεια των πελατών είναι πάντα η πρώτη μας προτεραιότητα. Επομένως, αποφασίσαμε να προσφέρουμε αποκλειστικές ημέρες δοκιμών στην πίστα για αυτό το ακραίο όχημα, προκειμένου να εγγυηθούμε ένα ασφαλές περιβάλλον ανά πάσα στιγμή και να παρουσιάσουμε σταδιακά τους πελάτες την εκπληκτική απόδοση του Bolide », λέει ο Stephan Winkelmann.
Χάρη στη μέγιστη εξοικονόμηση βάρους, οι πελάτες θα μπορούν να βιώσουν την πλήρη ισχύ και ροπή του κινητήρα και θα το λατρέψουν. "Είμαστε υπερήφανοι που πετύχαμε να κρατήσουμε το όχημα παραγωγής τόσο κοντά στο πρωτότυπο τόσο οπτικά όσο και τεχνικά, ενώ παράλληλα ενισχύσαμε το σχεδιασμό, την ποιότητα και την ασφάλεια του μοντέλου", εξηγεί ο Stephan Winkelmann.
Το νέο υπεραυτοκίνητο θα βγει στην παραγωγή τα επόμενα τρία χρόνια, με την παράδοσή του να έχει προγραμματιστεί για το 2024 σε τιμή τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ και περιορίζεται σε 40 μονάδες.