Ήταν στα τέλη τις δεκαετίας του '80 όταν ο Romano Artioli, τότε πρόεδρος της Bugatti έχτισε το καινούργιο εργοστάσιο της εταιρίας στο Campogalliano της Ιταλίας το οποίο και άνοιξε στα 109α γενέθλια του ιδρυτή Ettore Bugatti στις 15 Σεπτεμβρίου 1990. Απο εκείνο το εργοστάσιο βγήκε και ένα απο τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα της εταιρίας, η EB110, που το όνομα του απέδιδε φόρο τιμής στον Ettore Bugatti εξ ού και τα αρχικά ΕΒ και στα 110 χρόνια απο την γέννηση του.Ήταν το μοντέλο που ξαναέβαλε την Γαλλική εταιρία στο παιχνίδι μετά απο χρόνια απουσίας και της έδωσε μία θέση ανάμεσα στους άλλους κατασκευαστές υπεραυτοκινήτων. 8 χρόνια αργότερα η Bugatti επιστρέφει στην γενέτειρά της στο Molsheim της Γαλλίας και λίγα χρόνια αργότερα κυκλοφορεί η Veyron που εκτοξέυει την εταιρία σε κύρος και πωλήσεις.
Για να τιμήσει λοιπόν το ιστορικό ΕΒ110 η Bugatti παρουσίασε στις 16 Αυγούστου την Centodieci που στα Ιταλικά σημαίνει 110 και που είναι βασισμένη στην Chiron. H Centodieci θα κυκλοφορήσει σε ελάχιστα κομμάτια με κόστος τα οκτώ εκκατομύρια Ευρώ έκαστη!
"Είμαστε υπερήφανοι για τη μακρά ιστορία μας στην Bugatti, της οποίας η EB110 είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι. Γι 'αυτό γιορτάζουμε μια νέα ερμηνεία αυτού του εξαιρετικού οχήματος με την Centodieci", λέει ο Stephan Winkelmann, νυν πρόεδρος της εταιρίας.
"Αντιμετώπισα μια σειρά τεχνικών προκλήσεων όσον αφορά την ανάπτυξη και το σχεδιασμό των Centodieci", λέει ο Achim Anscheidt, επικεφαλής σχεδιασμού. Η EB110 είναι ένα πολύ επίπεδο, σφηνοειδές και δισδιάστατο σούπερ σπορ αυτοκίνητο της δεκαετίας του 1990. "Η μεταφορά αυτού του κλασικού λούκ στη νέα χιλιετία χωρίς αντιγραφή ήταν τεχνικά πολύπλοκη. Έπρεπε να δημιουργήσουμε έναν νέο τρόπο συνδυασμού των σύνθετων αεροθερμικών απαιτήσεων της υποκείμενης τεχνολογίας της Chiron με εντελώς διαφορετική αισθητική εμφάνιση ».
Η επίπεδη, πεταλοειδής γρίλια στο μπροστινό μέρος αποκαλύπτει το βάθος της μόνο από την πλάγια όψη, με το νέο βαθύ μπροστινό σπόιλερ και τις τρείς τμηματικές εισόδους αέρα που ταιριάζουν τέλεια. Το μπροστινό μέρος της Centodieci πέφτει πολύ χαμηλά. Το εικονικό πέταλο Bugatti έχει μειωθεί ανάλογα, ενώ το λογότυπο Bugatti Macaron βρίσκεται στο καπό. «Αυτό μας επέτρεψε να αναζωπυρώσουμε τις μνήμες της EB110», λέει ο Achim Anscheidt. Το βελτιστοποιημένο μπροστινό τμήμα με τον εκτεταμένο μπροστινό διαχύτη και τη ροή αέρα μέσω του καπό βελτιώνουν περαιτέρω την αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Οι νέοι ανεπτυγμένοι, πολύπλοκοι και πολύ στενοί προβολείς με ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED ταιριάζουν απόλυτα. Χάρη στα νεοαποκτηθέντα στοιχεία φωτισμού, είμαστε στυλιστικά ελεύθεροι στο εμπρόσθιο και οπίσθιο τμήμα για να αποδώσουμε το στυλ της EB110, μεταφέροντας ταυτόχρονα αυτή την ελκυστική οπτική ανάμνηση στη σύγχρονη τεχνολογία ", λέει ο Achim Anscheidt.
"Ενσωματώσαμε τον σφηνοειδή σχεδιασμό στην διαδικασία ανάπτυξης, αλλά το πήγαμε σε μια νέα κατεύθυνση", λέει ο σχεδιαστής. Αντί να αντιγράψει την κλασσική ιταλική σφήνα στην οποία ο μυς τρέχει από πίσω προς τον μπροστινό τροχό, υποδηλώνοντας ένα δυναμικό άλμα προς τα εμπρός, η Bugatti την αναδημιουργεί στην Centodieci. Η αλλιώς κυρίαρχη γραμμή Bugatti, η γραμμή C στην κολόνα Β, δίνει τη θέση της σε ένα νέο σχέδιο. Πέντε στρογγυλές εισαγωγές αέρα τοποθετημένες σε σχήμα διαμαντιού εξασφαλίζουν επαρκή αέρισμό για τον 16κύλινδρο κινητήρα . Με αυτόν τον τρόπο, η Bugatti έχει φέρει στο προσκήνιο το σφηνοειδές σχήμα της EB110 SS σε μια νέα χιλιετία.
Αντί για το δισδιάστατο πίσω μέρος της EB110 με τα δύο οπίσθια φώτα σχήματος χαπιού, η Centodieci βασίζεται σε ένα ευρύ άνοιγμα εξαγωγής αέρα για πιο αποδοτική θερμική απαγωγή φέρνοντας στη ζωή τα φώτα πίσω από το EB110. Χρειάστηκαν αρκετοί μήνες για να αναπτυχθούν λύσεις για να εξασφαλιστεί μια ισορροπημένη θερμοκρασία. Όπως και στο EB110, ο κινητήρας είναι ορατός κάτω από μια διαφανή γυάλινη επιφάνεια. Το πίσω μέρος είναι διαμορφωμένο σε μια ενιαία οπή εξαερισμού, που χαρακτηρίζεται από τα οκτώ οπίσθια φωτιστικά στοιχεία, τις 2 + 2 εξατμίσεις τοποθετημένες κάθετα και ένα diffuser για τη βελτίωση της κάθετης δύναμης. Η πίσω πτέρυγα είναι σταθερή στο στυλ του αρχικού EB110 SS.
Αντί για τον V12, η Centodieci διαθέτει τον εμβληματικό κινητήρα W16 των 8.0 λίτρων με 1.176 kW / 1.600 hp στις 7.000 σ.α.λ. Μια πρόσθετη είσοδος αέρα στην περιοχή του ψυγείου λαδιού ρυθμίζει αξιόπιστα τη θερμοκρασία του κινητήρα με βελτιωμένη απόδοση. Η Centodieci πιάνει τα 100 χλμ / ώρα σε 2,4 δευτερόλεπτα, τα 200 χλμ. / ώρα σε 6,1 δευτερόλεπτα και τα 300 χλμ. / ώρα σε 13,1 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 380 χλμ / ώρα. Σε σύγκριση με τη Chiron, η Centodieci είναι 20 κιλά ελαφρύτερη χωρίς φορτίο. Μεταξύ άλλων, χρησιμοποιούνται ένας ελαφρύς υαλοκαθαριστήρας και σταθεροποιητές από άνθρακα. Έτσι επιτυγχάνεται ένας συγκλονιστικός λόγος ισχύος-βάρους μόλις 1,13 κιλών ανά ίππο! "Η αυξημένη ισχύς και το μικρότερο βάρος βελτιώνουν περαιτέρω την απόδοση - για ακόμα καλύτερη επιτάχυνση σε υψηλές ταχύτητες. Η Centodieci προσφέρει στους πελάτες μας βελτιωμένο λόγο ισχύος προς βάρος και ακόμα πιο δυναμικό χειρισμό ", λέει ο Stephan Winkelmann.
"Με το φινίρισμα σε λευκό, επιδεικνύουμε μια ισχυρή αντίθεση με την La Voiture Noire ,το μαύρο αυτοκίνητο που μόλις παρουσιάστηκε τον Μάρτιο: δύο εντελώς αντίθετες δυνάμεις, όπως το γιν και το γιανγκ", λέει ο Stephan Winkelmann. Λέει ότι αυτό ήταν αυτό που συνεχίζει να ορίζει την Bugatti μετά από 110 χρόνια.
Φυσικά, οι πελάτες μπορούν να έχουν την ειδική τους έκδοση Centodieci βαμμένη στο χρώμα Bugatti της επιλογής τους.Τα μόλις δέκα αντίτυπα, που έχουν ήδη πουληθεί, κατασκευάζονται χειροποίητα στο Molsheim της Γαλλίας και θα παραδοθούν σε δύο χρόνια σε τιμές μονάδας, ξεκινώντας από 8 εκατομμύρια ευρώ πλέον ΦΠΑ. Μετά τη σύντομη περίοδο στην Ιταλία, η Bugatti επιστρέφει τώρα στην παλιά έδρα της στο Molsheim, Γαλλία, Εκεί που ο Ettore Bugatti παρήγαγε τα πρώτα οχήματα που έφεραν το όνομά του στα τέλη του 1909.