Η πρώτη BMW iX3

Γράφτηκε από τον  Παρασκευή, 05 Μαρτίου 2021 19:05

Η πρώτη, αμιγώς ηλεκτρική BMW X είναι έτοιμη να κατακτήσει τους δρόμους. Η BMW iX3 (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο, πρότυπο NEDC: 0,0 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 17,8 – 17,5 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 0 g/km, κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο, πρότυπο WLTP: 0,0 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 19,5 – 18,5 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 0 g/km) συνδυάζει οδηγική απόλαυση μηδενικών ρύπων και τις διάσημες σπορ ικανότητες BMW με την άνεση, τη πολυδιάστατη λειτουργικότητα και την ευρυχωρία ενός Sports Activity Vehicle (SAV). Με την iX3, το BMW Group συνεχίζει αποφασιστικά την υλοποίηση της εταιρικής στρατηγικής NUMBER ONE > NEXT στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε κατά την εξέλιξη μοντέλων BMW i εφαρμόζεται τώρα σε ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο προερχόμενο από τη βασική μάρκα BMW.

Η νέα BMW iX3 ενσαρκώνει επίσης τη στρατηγική φιλοσοφία «Δύναμη της Επιλογής» (Power of Choice) με την οποία το BMW Group ικανοποιεί ένα μεγάλο εύρος απαιτήσεων των πελατών και νομοθετικών ρυθμίσεων σε όλο τον κόσμο. Η BMW X3 θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα διατίθεται με υψηλά αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και diesel, plug-in υβριδικό σύστημα και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Το λανσάρισμα της iX3 στην αγορά θα ξεκινήσει αργότερα μέσα στη χρονιά, με την έναρξη των πωλήσεων στην Κίνα. Θα είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που θα κατασκευάζεται και για εξαγωγές στο εργοστάσιο της Shenyang στην Κίνα, το οποίο διαχειρίζεται η κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive.

Η νέα BMW iX3 οφείλει τον πρωτοποριακό χαρακτήρα της στο μοναδικό συνδυασμό απόδοσης του ηλεκτροκινητήρα της, στη βελτιστοποιημένη ενεργειακή απόδοση των μπαταριών υψηλής τάσης που διαθέτει και στην υψηλή ικανότητα φόρτισης. Είναι προϊόν πολυετούς και συνεχούς ενασχόλησης του BMW Group στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Οι καινοτομίες που έφερε στην αγορά η BMW i3 συνδυάζονται έξυπνα με την 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive, επιτυγχάνοντας βελτιώσεις στη λειτουργική αυτονομία μέσω αυξημένης απόδοσης. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να αποφευχθούν οι δυσανάλογα μεγάλες μπαταρίες, που συνήθως έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο βάρος του οχήματος, στη δυναμική συμπεριφορά και στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.

Η ενιαία φιλοσοφία του συστήματος κίνησης της νέας BMW iX3 διαδραματίζει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στη βελτιστοποίηση της απόδοσης και στην παραγωγή ισχύος. Το ηλεκτρικό μοτέρ, η μετάδοση και τα ηλεκτρονικά ισχύος είναι διατεταγμένα ως μία ολοκληρωμένη μονάδα. Ο ηλεκτροκινητήρας της νέας BMW iX3 λειτουργεί σύμφωνα με τις αρχές ενός σύγχρονου μοτέρ διέγερσης χωρίς τη χρήση μαγνητών. Αυτή η σχεδίαση επιτρέπει την πλήρη αποφυγή σπάνιων γαιών στην κατασκευή του κινητήρα.
Η ενεργειακή απόδοση του ηλεκτροκινητήρα της BMW iX3 είναι κατά 30% υψηλότερη συγκριτικά με των σύγχρονων ηλεκτρικών μοντέλων του BMW Group. Η απόδοση του κινητήρα φτάνει μέχρι 93%, συγκριτικά με 40% των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Το νέο σύστημα κίνησης παράγει μέγιστη ισχύ 210 kW/286 hp και μέγιστη ροπή 400 Nm που, αντίθετα με άλλους ηλεκτροκινητήρες, διατηρείται στις υψηλές στροφές. Η νέα BMW iX3 επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 6,8 δευτερόλεπτα, όπως η συμβατική BMW X3 xDrive30i. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται από τον ηλεκτρονικό κόφτη στα 180 km/h. Η μεταφορά ισχύος στους πίσω τροχούς δημιουργεί μία κλασική οδηγική εμπειρία BMW σε συνδυασμό με ανώτερη ελκτική πρόσφυση – χάρη στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ARB – και εξαιρετική απόδοση.
 
Η προηγμένη τεχνολογία κυψελών μπαταριών διαδραματίζει πρωταρχικό ρόλο στο τελευταίο στάδιο εξέλιξης μπαταριών υψηλής τάσης. Η χωρητικότητα της μπαταρίας, σε σχέση με τον απαιτούμενο χώρο τοποθέτησης και το βάρος της έχει αυξηθεί αισθητά. Η βαρυμετρική ενεργειακή πυκνότητα των 188 πρισματικών κυψελών στη νέα BMW iX3 είναι περίπου 20% υψηλότερη από την αντίστοιχη των κυψελών που χρησιμοποιούσε το BMW Group στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του μέχρι σήμερα. Ένα συνολικό ενεργειακό περιεχόμενο 80 kWh – με ωφέλιμο 74 kWh – και η υψηλή απόδοση του συστήματος κίνησης, επιτρέπουν στη νέα BMW iX3 να προσφέρει αυτονομία έως 459 km στον κύκλο WLTP και μέχρι 520 km σύμφωνα με το πρότυπο NEDC.

Οι νέες τεχνολογίες που κάνουν το ντεμπούτο τους στην 5η γενιά BMW eDrive περιλαμβάνουν μία καινοτόμα μονάδα φόρτισης, που αποστέλλει ισχύ τόσο στη μπαταρία των 400V όσο και στην ενσωματωμένη παροχή 12V. Όταν χρησιμοποιούνται τερματικά εναλλασσόμενου ρεύματος, επιτρέπει μονοφασική φόρτιση έως 7,4 kW και τριφασική έως 11 kW. Συνδέοντας το όχημα σε ένα σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος, η ισχύς φόρτισης φτάνει τα 150 kW. Επομένως, η μπαταρία της νέας BMW iX3 μπορεί να φορτιστεί από το 0 μέχρι το 80% της πλήρους χωρητικότητάς της σε 34 λεπτά. Οι οδηγοί μπορούν να συμπληρώσουν την απαιτούμενη ενέργεια για να προσθέσουν 100 km στην αυτονομία του οχήματος (στον κύκλο WLTP) με φόρτιση 10 λεπτών.
 
 

Σχετικά Άρθρα

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Citroën ë-Berlingo Nέο Hyundai KONA »