Πρόκειται για μέρος ενός οικοσυστήματος όπου το αυτοκίνητο αντιπροσωπεύει μια πλατφόρμα hardware και φιλοξενεί λογισμικά τελευταίας γενιάς και βελτιστοποιημένα συστήματα συνδεσιμότητας, όλα τους έτοιμα να προσφέρουν νέες εμπειρίες. Χάρη στην πλατφόρμα CMF-EV στην οποία βασίζεται, το νέο Megane E-TECH Electric προσφέρει εξαιρετική ευρυχωρία στο εσωτερικό του και δυναμισμό στο δρόμο, με το άμεσο και ακριβές τιμόνι του.
Όπως και ένα smartphone, το νέο Megane E-TECH Electric αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του ψηφιακού οικοσυστήματος του χρήστη του. Πρόκειται για ένα όχημα υψηλής τεχνολογίας έτοιμο να προσφέρει τις υπηρεσίες του, χάρη στις οθόνες OpenR και το νέο σύστημα infotainment OpenR Link, που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Google και βασίζεται στο λειτουργικό σύστημα Android Automotive, ενώ έρχεται εξοπλισμένο με Google Assistant, Google Maps και Google Play για μία προσωποποιημένη και ασύγκριτη εμπειρία οδήγησης.
Ακριβώς όπως η μάρκα, έτσι και το design της Renault αλλάζει και γίνεται πιο «τεχνολογικό», ενσωματώνοντας hi-tech στοιχεία υψηλής τεχνολογίας, όπως τα πίσω φώτα LED, η οθόνη OpenR, καθώς και άλλα που βασίζονται στον κόσμο της υψηλής τεχνολογίας και του σύγχρονου design (αεραγωγοί, χάραξη με λέιζερ στο προστατευτικό κάτω μέρος των θυρών).
Εντυπωσιακές αναλογίες
Με το μεγαλύτερο μεταξόνιο (2,70μ. για συνολικό μήκος 4,21μ.) και τους κοντύτερους προβόλους που προσφέρει η νέα αρθρωτή πλατφόρμα CMF-EV, το νέο Mégane E-TECH Electric επιτυγχάνει πρωτοφανείς αναλογίες, που έδωσαν στους σχεδιαστές την ευκαιρία να σχεδιάσουν ένα πολύ πρωτοποριακό και ταυτόχρονα εντυπωσιακό αμάξωμα. Η μπαταρία είναι πιο λεπτή από ποτέ (μόνο 110χλστ.), γεγονός που σημαίνει ότι δόθηκε η δυνατότητα στους σχεδιαστές να βελτιώσουν τις εξωτερικές αναλογίες, αυξάνοντας παράλληλα το λόγο των εσωτερικών χώρων σε σχέση με τις εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου και να χαμηλώσουν το κέντρο βάρους, ώστε να επιτύχουν μια πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία.
Αεροδυναμική και αποδοτικότητα
Χαρακτηριστικά εμπνευσμένα κατευθείαν από τον κόσμο των crossover, που δίνουν μια αίσθηση στιβαρότητας: μεγάλοι τροχοί με ζάντες 20 ιντσών, προστατευτικές λωρίδες στην κάτω πλευρά και στα φρύδια των φτερών, ψηλοί ώμοι. Η έντονη κλίση της οροφής, τα φαρδιά μετατρόχια και οι αναδυόμενες χειρολαβές των θυρών κάνουν το αυτοκίνητο να μοιάζει περισσότερο με κουπέ. Το περιορισμένο ύψος, η ευρυχωρία και ο όγκος του πορτμπαγκάζ θυμίζουν παραδοσιακά μοντέλα hatchback.
Η βελτίωση της αεροδυναμικής χάρη στην προσεγμένη σχεδίαση, αποτέλεσε τον κύριο γνώμονα στη διαδικασία εξέλιξης του νέου Mégane E-TECH Electric. Το περιορισμένο ύψος, τα ελαστικά χαμηλού προφίλ, οι σμιλευμένοι ώμοι με τους αεραγωγούς στο μπροστινό μέρος και οι έντονες γραμμές που αποτελούν μέρος των πλευρικών τμημάτων του προφυλακτήρα, όλα χαρίζουν στο αυτοκίνητο μια αναβαθμισμένη αισθητική, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στη βελτίωση της ενεργειακής κατανάλωσης.
Η πλατφόρμα CMF-EV συμβάλλει καθοριστικά στην αναβάθμιση της συνολικής ευρυχωρίας και της πρακτικότητας του αυτοκινήτου: μακρύτερο μεταξόνιο, μικρότερο διαμέρισμα κινητήρα που περιλαμβάνει το σύστημα κλιματισμού, χώρος πίσω από το ταμπλό κ.ο.κ. Έτσι, οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν πρόσθετη ευρυχωρία στην κεντρική κονσόλα και κάτω από το ταμπλό. Επιπλέον, ο εσωτερικός χώρος και η άνεση έχουν αυξηθεί χάρη στην απουσία του τούνελ μετάδοσης (εντελώς επίπεδο πάτωμα), του μοχλού ταχυτήτων και του πίνακα ελέγχου που συνήθως ενσωματώνονται στην κεντρική κονσόλα.
Κινητήρας νέας γενιάς
Ο κινητήρας του νέου Mégane E-TECH Electric είναι εντελώς καινούργιος.
Χάρη στον βελτιστοποιημένο σχεδιασμό του, ο κινητήρας αυτός έχει συμπαγείς διαστάσεις και ζυγίζει μόλις 145 κιλά (μαζί με το συμπλέκτη), όντας, παρά την σημαντική αύξηση της ισχύος και της ροπής του, κατά 10% ελαφρύτερος από τον κινητήρα που σήμερα χρησιμοποιείται στο ZOE. Ο νέος κινητήρας του Megane θα διατίθεται με δύο αποδόσεις ισχύος:
- 96 kW (130 hp) και 250Nm ροπής
- 160 kW (218 hp) και 300Nm ροπής
Το νέο Mégane E-TECH Electric χρειάζεται μόλις 7,4 δλ. για το τυπικό 0-100.
Απόλυτα ισορροπημένη απόδοση
Το νέο Mégane E-TECH Electric προσφέρεται με δύο επιλογές χωρητικότητας μπαταριών:
- 40 kWh με αυτονομία 300 km (κύκλος WLTP)
- 60 kWh με αυτονομία μέχρι 470 km (κύκλος WLTP, ανάλογα την έκδοση)
Η μπαταρία των 40kWh αποτελείται από 8 στοιχεία των 24 κυψελών το κάθε ένα, κατανεμημένα σε ένα μόνο επίπεδο. Η μπαταρία των 60 kWh αποτελείται από 12 στοιχεία των 24 κυψελών το κάθε ένα, χωρισμένα σε δύο επίπεδα. Και στις δύο περιπτώσεις, οι διαστάσεις της μπαταρίας παραμένουν αμετάβλητες, συμπεριλαμβανομένου του ύψους ρεκόρ των 110mm. Οι μπαταρίες καλύπτονται από 8ετή εγγύηση. Σε αυτό το διάστημα, θα αντικατασταθούν δωρεάν εάν η χωρητικότητά τους πέσει κάτω από το 70% της ονομαστικής τους ισχύος.
Ευελιξία στη φόρτιση
Εκτός από τις δύο διαφορετικές επιλογές ισχύος κινητήρα και μπαταρίας, η ευελιξία του νέου Mégane E-TECH Electric ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τις πολλαπλές λύσεις φόρτισης, συμπεριλαμβανομένης και αυτής των 130kw που διατίθεται στους αυτοκινητόδρομους, αλλά και εκείνης των 22kw που είναι ευρέως διαθέσιμη στην πόλη.
Οι χρόνοι φόρτισης είναι από τους μικρότερους στην αγορά :
- Μέχρι 400 χλμ. αυτονομίας σε μικτές συνθήκες μετά από ολονύχτια φόρτιση (8 ώρες) μέσω wallbox 7.4kW
- Μέχρι 160 χλμ. αυτονομίας σε πόλη με φόρτιση 1 ώρας μέσω δημόσιου σταθμού φόρτισης 22kW
- Μέχρι 200 χλμ. αυτονομίας σε αυτοκινητόδρομο μετά από φόρτιση 30 λεπτών μέσω ταχυφορτιστή 130kW
- Μέχρι 300 χλμ. αυτονομίας μετά από φόρτιση 30 λεπτών μέσω ταχυφορτιστή 130 kW
Έξυπνα Συστήματα Υποβοήθησης Οδήγησης
Το 26 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) του νέου Mégane E-TECH Electric χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: οδήγηση, στάθμευση και ασφάλεια.