Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Φεβρουάριος 2020 |
Φεβρουάριος 2019 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
7.862 |
7.561 |
+4,0% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
645 |
675 |
-4,4% |
Καινούργια λεωφορεία |
44 |
10 |
+340,0% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
2.264 |
1.640 |
+38,0% |
Ιανουάριος -Φεβρουάριος 2020 |
Ιανουάριος -Φεβρουάριος 2019 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
17.647 |
16.771 |
+5,2% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
1.335 |
1.351 |
-1,2% |
Καινούργια λεωφορεία |
94 |
85 |
+10,6% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
4.538 |
3.401 |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Φεβρουάριο, έχει ως εξής:
Segment |
Φεβρουάριος 2020 |
Φεβρουάριος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Φεβρουάριος 2020 |
Ιανουάριος -Φεβρουάριος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
11,5% |
13,3% |
-1,8 |
9,9% |
11,6% |
-1,7 |
A-SUV |
1,9% |
1,5% |
+0,4 |
2,1% |
1,8% |
+0,3 |
A TOTAL |
13,4% |
14,8% |
-1,4 |
12,0% |
13,4% |
-1,4 |
B |
29,0% |
32,3% |
-3,3 |
29,7% |
33,5% |
-3,8 |
B-SUV |
17,6% |
12,0% |
+5,6 |
18,0% |
12,2% |
+5,8 |
B TOTAL |
46,6% |
44,3% |
+2,3 |
47,7% |
45,6% |
+2,1 |
C |
12,4% |
14,1% |
-1,7 |
12,7% |
15,0% |
-2,3 |
C-SUV |
20,5% |
20,5% |
+0,0 |
20,9% |
20,0% |
+0,9 |
C TOTAL |
32,9% |
34,6% |
-1,7 |
33,6% |
35,0% |
-1,4 |
D |
1,5% |
1,5% |
+0,0 |
1,4% |
1,5% |
-0,1 |
D-SUV |
3,1% |
2,2% |
+0,9 |
2,7% |
2,1% |
+0,6 |
D TOTAL |
4,6% |
3,6% |
+1,0 |
4,1% |
3,6% |
+0,5 |
E |
0,2% |
0,3% |
-0,1 |
0,2% |
0,3% |
-0,1 |
E-SUV |
0,2% |
0,3% |
-0,1 |
0,2% |
0,3% |
-0,1 |
E TOTAL |
0,4% |
0,6% |
-0,2 |
0,4% |
0,6% |
-0,2 |
F-G |
0,0% |
0,1% |
-0,1 |
0,0% |
0,0% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
F-G TOTAL |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,2% |
0,1% |
+0,1 |
SPORTS |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
MPV |
0,1% |
0,4% |
-0,3 |
0,1% |
0,3% |
-0,2 |
MPV-M/COMBI |
1,6% |
1,3% |
+0,3 |
1,7% |
1,2% |
-0,5 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
|
(Εκ των οποίων SUV |
43,4% |
36,7% |
+6,7 |
44,0% |
36,5% |
+7,5) |
Φεβρουάριος 2020 |
Φεβρουάριος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2020 |
Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘19* |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘18* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
|
Βενζίνη |
58,6% |
63,3% |
-4,7 |
58,5% |
62,3% |
-3,8 |
58,9% |
56,6% |
+2,3 |
Πετρέλαιο |
27,1% |
29,8% |
-2,7 |
27,4% |
31,3% |
-3,9 |
30,5% |
35,9% |
-5,4 |
Υβριδικά (HEV) |
11,9% |
5,1% |
+6,8 |
11,8% |
4,7% |
+7,1 |
5,8% |
3,9% |
+1,9 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
0,8% |
0,5% |
+0,3 |
0,7% |
0,4% |
+0,3 |
3,1% |
2,1% |
+1,0 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
1,6% |
0,8% |
+0,8 |
1,7% |
0,9% |
+0,8 |
1,7% |
1,5% |
+0,2 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
0,0% |
0,5% |
-0,5 |
0,0% |
0,3% |
-0,3 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Οκτώβριο ως εξής:
Ιανουάριος 2020 |
Ιανουάριος 2019 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
956.779 |
1.034.407 |
-7,5% |
ΕΕ 14(2) |
847.602 |
918.082 |
-7,7% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
985.837 |
1.065.189 |
-7,4% |
Ελλάδα |
9.785 |
9.210 |
+8,3% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.