Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Οκτώβριος 2021 |
Οκτώβριος 2020 |
Οκτώβριος 2019 |
Μεταβολή 2021/2020 |
Μεταβολή 2021/2019 |
|
Καινούργια επιβατικά |
6.336 |
6.847 |
7.276 |
-7,5% |
-12,9% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
928 |
635 |
635 |
+46,1% |
+46,1% |
Καινούργια λεωφορεία |
32 |
30 |
41 |
+6,7% |
-22,0% |
Ιανουάριος - Οκτώβριος 2021 |
Ιανουάριος - Οκτώβριος 2020 |
Ιανουάριος - Οκτώβριος 2019 |
Μεταβολή Ιαν.-Οκτ. 2021/2020 |
Μεταβολή Ιαν.-Οκτ. 2021/2019 |
|
Καινούργια επιβατικά |
88.094 |
66.893 |
100.048 |
+31,7% |
-11,9% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
9.371 |
6.020 |
6.929 |
+55,7% |
+35,2% |
Καινούργια λεωφορεία |
349 |
262 |
334 |
+33,2% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Οκτώβριο, έχει ως εξής:
Segment |
Οκτώβριος 2021 |
Οκτώβριος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Οκτώβριος 2021 |
Ιανουάριος -Οκτώβριος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
7,7% |
8,5% |
-0,8 |
10,0% |
9,2% |
+0,8 |
A-SUV |
1,2% |
1,7% |
-0,6 |
1,3% |
1,6% |
-0,3 |
A TOTAL |
8,9% |
10,2% |
-1,3 |
11,3% |
10,7% |
+0,5 |
B |
20,8% |
27,5% |
-6,8 |
27,4% |
28,7% |
-1,2 |
B-SUV |
26,6% |
19,8% |
+6,8 |
21,8% |
18,8% |
+3,0 |
B TOTAL |
47,3% |
47,3% |
+0,0 |
49,2% |
47,5% |
+1,7 |
C |
11,5% |
15,2% |
-3,7 |
12,7% |
13,9% |
-1,2 |
C-SUV |
25,6% |
22,0% |
+3,6 |
20,6% |
21,6% |
-1,1 |
C TOTAL |
37,1% |
37,2% |
-0,1 |
33,2% |
35,5% |
-2,3 |
D |
1,7% |
1,4% |
+0,3 |
1,9% |
1,5% |
+0,4 |
D-SUV |
3,3% |
2,0% |
+1,2 |
2,6% |
2,6% |
+0,0 |
D TOTAL |
4,9% |
3,4% |
+1,5 |
4,5% |
4,0% |
+0,4 |
E |
0,3% |
0,1% |
+0,1 |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
E-SUV |
0,3% |
0,4% |
-0,1 |
0,4% |
0,3% |
+0,1 |
E TOTAL |
0,6% |
0,5% |
+0,1 |
0,5% |
0,5% |
+0,0 |
F-G |
0,1% |
0,0% |
+0,1 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
F-G TOTAL |
0,2% |
0,2% |
-0,1 |
0,2% |
0,2% |
-0,1 |
SPORTS |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
MPV |
0,0% |
0,3% |
-0,3 |
0,1% |
0,2% |
+0,0 |
MPV-M/COMBI |
0,8% |
0,5% |
+0,3 |
0,9% |
1,1% |
-0,3 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
|
(Εκ των οποίων SUV |
57,0% |
46,2% |
+10,8 |
46,8% |
45,1% |
+1,7) |
Οκτώβριος 2021 |
Οκτώβριος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Οκτώβριος 2021 |
Ιανουάριος – Οκτώβριος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘21* |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘20* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
|
Βενζίνη |
43,0% |
48,6% |
-5,6 |
50,4% |
56,0% |
-5,6 |
41,3% |
50,3% |
-9,0 |
Πετρέλαιο |
16,6% |
26,7% |
-10,1 |
17,7% |
26,5% |
-8,7 |
20,5% |
29,0% |
-8,5 |
Υβριδικά (HEV) |
27,4% |
17,6% |
+9,8 |
22,7% |
13,7% |
+9,0 |
19,4% |
10,6% |
+8,8 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
9,0% |
3,2% |
+5,8 |
6,1% |
1,7% |
+4,4 |
16,1% |
8,1% |
+8,0 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
1,4% |
1,6% |
-0,2 |
1,3% |
1,7% |
-0,4 |
2,7% |
2,0% |
+0,9 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
2,7% |
2,4% |
+0,3 |
1,7% |
0,5% |
+1,2 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Σεπτέμβριο ως εξής:
Σεπτέμβριος 2021 |
Σεπτέμβριος 2020 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος –Σεπτέμβριος 2021 |
Ιανουάριος –Σεπτέμβριος 2020 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
718.598 |
934.039 |
-23,1% |
7.526.616 |
7.057.927 |
+6,6% |
ΕΕ 14(2) |
632.845 |
832.501 |
-24,0% |
6.611.714 |
6.235.608 |
+6,0% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
757.411 |
972.062 |
-22,1% |
7.845.307 |
7.324.133 |
+7,1% |
Ελλάδα |
6.612 |
7.107 |
-7,0% |
81.758 |
60.046 |
+36,2% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.