Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, έχουν ως εξής:
Δεκέμβριος 2020 |
Δεκέμβριος 2019 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
6.443 |
6.597 |
-2,3% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
626 |
706 |
-11,3% |
Καινούργια λεωφορεία |
26 |
18 |
+44,4% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
2.261 |
1.312 |
+72,3% |
Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2020 |
Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2019 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
80.977 |
114.109 |
-29,0% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
7.426 |
8.400 |
-11,6% |
Καινούργια λεωφορεία |
307 |
364 |
-15,7% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
35.657 |
38.230 |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, για το 2020, έχει ως εξής:
Segment |
Δεκέμβριος 2020 |
Δεκέμβριος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Δεκέμβριος 2020 |
Ιανουάριος -Δεκέμβριος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
6,5% |
10,7% |
-4,2 |
8,7% |
14,1% |
-5,4 |
A-SUV |
0,6% |
0,4% |
+0,2 |
1,5% |
1,3% |
+0,2 |
A TOTAL |
7,2% |
11,1% |
-3,9 |
10,3% |
15,4% |
-5,1 |
B |
22,5% |
21,6% |
+0,8 |
28,0% |
33,0% |
-4,9 |
B-SUV |
13,9% |
18,5% |
-4,6 |
19,0% |
13,1% |
+5,9 |
B TOTAL |
36,3% |
40,1% |
-3,8 |
47,0% |
46,0% |
+0,9 |
C |
20,5% |
15,5% |
+5,1 |
14,3% |
13,5% |
+0,8 |
C-SUV |
27,8% |
23,8% |
+4,0 |
22,1% |
18,2% |
+3,9 |
C TOTAL |
48,4% |
39,3% |
+9,1 |
36,4% |
31,8% |
+4,7 |
D |
2,1% |
2,0% |
+0,1 |
1,5% |
1,5% |
+0,0 |
D-SUV |
3,9% |
5,3% |
-1,4 |
2,7% |
2,5% |
+0,2 |
D TOTAL |
6,1% |
7,3% |
-1,3 |
4,2% |
4,0% |
+0,2 |
E |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
E-SUV |
0,7% |
0,5% |
+0,2 |
0,3% |
0,2% |
+0,1 |
E TOTAL |
0,9% |
0,6% |
+0,3 |
0,5% |
0,5% |
+0,1 |
F-G |
0,1% |
0,0% |
+0,0 |
0,1% |
0,0% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
0,2% |
0,1% |
+0,0 |
F-G TOTAL |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
SPORTS |
0,1% |
0,3% |
-0,2 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
MPV |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
-0,1 |
MPV-M/COMBI |
0,8% |
0,9% |
-0,1 |
1,0% |
1,7% |
-0,7 |
100,0% |
100,0% |
+0,0 |
100,0% |
100,0% |
+0,0 |
|
(Εκ των οποίων SUV |
47,1% |
48,6% |
-1,5 |
45,8% |
35,5% |
+10,3) |
Δεκέμβριος 2020 |
Δεκέμβριος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2020 |
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘20* |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘19* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
|
Βενζίνη |
36,8% |
62,6% |
-25,8 |
53,2% |
65,1% |
-12,0 |
50,3% |
58,1% |
-7,9 |
Πετρέλαιο |
34,6% |
27,0% |
+7,5 |
27,5% |
26,6% |
+0,9 |
29,0% |
31,9% |
-2,9 |
Υβριδικά (HEV) |
16,5% |
7,2% |
+9,2 |
14,5% |
5,8% |
+8,7 |
10,6% |
5,4% |
+5,3 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
10,6% |
0,7% |
+9,9 |
2,6% |
0,4% |
+2,2 |
8,1% |
2,6% |
+5,5 |
Φυσικό αέριο (bi-fuel) |
1,2% |
2,3% |
-1,1 |
1,7% |
1,4% |
+0,2 |
2,0% |
2,0% |
+0,0 |
Υγραέριο (bi-fuel) |
0,3% |
0,0% |
+0,3 |
0,5% |
0,6% |
-0,1 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Νοέμβριο ως εξής:
Νοέμβριος 2020 |
Νοέμβριος 2019 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος –Νοέμβριος 2020 |
Ιανουάριος –Νοέμβριος 2019 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
897.692 |
1.020.023 |
-12,0% |
8.911.131 |
11.963.059 |
-25,5% |
ΕΕ 14(2) |
789.268 |
898.822 |
-12,2% |
7.875.353 |
10.589.023 |
-25,6% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
933.628 |
1.054.924 |
-11,5% |
9.247.911 |
12.381.963 |
-25,3% |
Ελλάδα |
7.641 |
7.464 |
+2,4% |
74.463 |
107.512 |
-30,7% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.