Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Σεπτέμβριος 2021 |
Σεπτέμβριος 2020 |
Σεπτέμβριος 2019 |
Μεταβολή 2021/2020 |
Μεταβολή 2021/2019 |
|
Καινούργια επιβατικά |
6.612 |
7.107 |
5.899 |
-7,0% |
+12,1% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
1.012 |
625 |
517 |
+61,9% |
+95,7% |
Καινούργια λεωφορεία |
38 |
31 |
12 |
+22,6% |
+216,7% |
Ιανουάριος - Σεπτέμβριος 2021 |
Ιανουάριος - Σεπτέμβριος 2020 |
Ιανουάριος - Σεπτέμβριος 2019 |
Μεταβολή Ιαν.-Σεπ. 2021/2020 |
Μεταβολή Ιαν.-Σεπ. 2021/2019 |
|
Καινούργια επιβατικά |
81.758 |
60.046 |
92.772 |
+36,2% |
-11,9% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
8.443 |
5.385 |
6.294 |
+56,8% |
+34,1% |
Καινούργια λεωφορεία |
317 |
232 |
293 |
+36,6% |
+8,2% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Σεπτέμβριο, έχει ως εξής:
Segment |
Σεπτέμβριος 2021 |
Σεπτέμβριος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Σεπτέμβριος 2021 |
Ιανουάριος -Σεπτέμβριος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
7,8% |
9,7% |
-1,9 |
10,2% |
9,2% |
+0,9 |
A-SUV |
1,9% |
2,4% |
-0,6 |
1,3% |
1,6% |
-0,3 |
A TOTAL |
9,6% |
12,2% |
-2,5 |
11,5% |
10,8% |
+0,7 |
B |
29,7% |
25,6% |
+4,1 |
27,9% |
28,8% |
-0,9 |
B-SUV |
21,3% |
19,8% |
+1,5 |
21,4% |
18,7% |
+2,7 |
B TOTAL |
51,0% |
45,4% |
+5,6 |
49,3% |
47,5% |
+1,9 |
C |
12,6% |
16,4% |
-3,8 |
12,8% |
13,8% |
-1,0 |
C-SUV |
18,8% |
20,9% |
-2,1 |
20,2% |
21,6% |
-1,4 |
C TOTAL |
31,4% |
37,3% |
-5,9 |
32,9% |
35,4% |
-2,4 |
D |
2,9% |
1,5% |
+1,4 |
1,9% |
1,5% |
+0,4 |
D-SUV |
3,4% |
2,4% |
+1,0 |
2,6% |
2,6% |
-0,1 |
D TOTAL |
6,3% |
3,9% |
+2,4 |
4,4% |
4,1% |
+0,3 |
E |
0,1% |
0,2% |
+0,0 |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
E-SUV |
0,5% |
0,3% |
+0,2 |
0,4% |
0,3% |
+0,1 |
E TOTAL |
0,6% |
0,4% |
+0,2 |
0,5% |
0,5% |
+0,0 |
F-G |
0,1% |
0,0% |
+0,0 |
0,0% |
0,1% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,1% |
0,2% |
+0,0 |
F-G TOTAL |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
-0,1 |
SPORTS |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
MPV |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
MPV-M/COMBI |
0,5% |
0,3% |
+0,2 |
0,9% |
1,2% |
-0,3 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
|
(Εκ των οποίων SUV |
46,0% |
46,0% |
-0,1 |
45,9% |
44,9% |
+1,0) |
Σεπτέμβριος 2021 |
Σεπτέμβριος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2021 |
Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘21* |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘20* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
|
Βενζίνη |
46,7% |
51,0% |
-4,4 |
51,0% |
56,8% |
-5,8 |
41,9% |
52,1% |
-10,2 |
Πετρέλαιο |
15,5% |
24,4% |
-8,9 |
17,8% |
26,4% |
-8,6 |
21,7% |
29,7% |
-8,0 |
Υβριδικά (HEV) |
25,4% |
18,0% |
+7,5 |
22,3% |
13,3% |
+9,1 |
18,8% |
9,5% |
+9,4 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
8,8% |
3,4% |
+5,4 |
5,9% |
1,5% |
+4,4 |
15,0% |
6,9% |
+8,0 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
1,8% |
1,8% |
+0,1 |
1,3% |
1,7% |
-0,4 |
2,5% |
1,7% |
+0,7 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
1,8% |
1,4% |
+0,4 |
1,6% |
0,2% |
+1,4 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Αύγουστο ως εξής:
Αύγουστος 2021 |
Αύγουστος 2020 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος –Αύγουστος 2021 |
Ιανουάριος –Αύγουστος 2020 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
622.993 |
769.639 |
-19,1% |
6.807.706 |
6.124.055 |
+11,2% |
ΕΕ 14(2) |
526.791 |
673.687 |
-21,8% |
5.979.087 |
5.402.874 |
+10,7% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
656.677 |
797.299 |
-17,6% |
7.087.584 |
6.352.231 |
+11,6% |
Ελλάδα |
6.198 |
6.853 |
-9,6% |
75.146 |
52.939 |
+41,9% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.