Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Δεκέμβριος 2021 |
Δεκέμβριος 2020 |
Μεταβολή 2021/2020 |
|
Καινούργια επιβατικά |
5.660 |
6.443 |
-12,2% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
730 |
626 |
+16,6% |
Καινούργια λεωφορεία |
72 |
26 |
+176,9% |
Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2021 |
Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2020 |
Μεταβολή 2021/2020 |
|
Καινούργια επιβατικά |
100.916 |
80.977 |
+24,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
10.988 |
7.426 |
+48,0% |
Καινούργια λεωφορεία |
454 |
307 |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, για το 2021, έχει ως εξής:
Segment |
Δεκέμβριος 2021 |
Δεκέμβριος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Δεκέμβριος 2021 |
Ιανουάριος –Δεκέμβριος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
6,8% |
6,5% |
+0,3 |
9,9% |
8,7% |
+1,2 |
A-SUV |
0,8% |
0,7% |
+0,2 |
1,2% |
1,5% |
-0,3 |
A TOTAL |
7,6% |
7,1% |
+0,5 |
11,1% |
10,3% |
+0,9 |
B |
16,2% |
22,4% |
-6,2 |
26,3% |
28,0% |
-1,7 |
B-SUV |
25,3% |
13,8% |
+11,6 |
22,0% |
19,0% |
+3,0 |
B TOTAL |
41,6% |
36,2% |
+5,4 |
48,3% |
47,0% |
+1,3 |
C |
12,7% |
20,6% |
-7,8 |
12,5% |
14,3% |
-1,8 |
C-SUV |
28,0% |
27,9% |
+0,0 |
21,4% |
22,1% |
-0,7 |
C TOTAL |
40,7% |
48,5% |
-7,8 |
33,9% |
36,4% |
-2,5 |
D |
2,3% |
2,1% |
+0,2 |
1,9% |
1,5% |
+0,4 |
D-SUV |
5,7% |
3,9% |
+1,7 |
2,8% |
2,7% |
+0,1 |
D TOTAL |
8,0% |
6,1% |
+1,9 |
4,7% |
4,2% |
+0,5 |
E |
0,4% |
0,2% |
+0,2 |
0,2% |
0,2% |
-0,1 |
E-SUV |
0,6% |
0,7% |
-0,1 |
0,5% |
0,3% |
+0,1 |
E TOTAL |
1,0% |
0,9% |
+0,1 |
0,6% |
0,5% |
+0,1 |
F-G |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
F-G TOTAL |
0,3% |
0,2% |
+0,1 |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
SPORTS |
0,2% |
0,1% |
+0,1 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
MPV |
0,1% |
0,2% |
+0,0 |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
MPV-M/COMBI |
0,5% |
0,7% |
-0,2 |
0,8% |
1,0% |
-0,2 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
|
(Εκ των οποίων SUV |
60,5% |
47,1% |
+13,4 |
48,0% |
45,8% |
+2,2) |
Δεκέμβριος 2021 |
Δεκέμβριος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2021 |
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘21* |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘20* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
|
Βενζίνη |
40,6% |
36,7% |
+3,9 |
49,2% |
53,2% |
-4,0 |
41,3% |
50,3% |
-9,0 |
Πετρέλαιο |
12,9% |
34,6% |
-21,8 |
17,4% |
27,5% |
-10,1 |
20,5% |
29,0% |
-8,5 |
Υβριδικά (HEV) |
26,7% |
16,5% |
+10,2 |
23,2% |
14,5% |
+8,7 |
19,4% |
10,6% |
+8,8 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
13,2% |
10,7% |
+2,4 |
6,9% |
2,6% |
+4,3 |
16,1% |
8,1% |
+8,0 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
1,6% |
1,2% |
+0,4 |
1,3% |
1,7% |
-0,3 |
2,7% |
2,0% |
+0,9 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
5,0% |
0,3% |
+4,8 |
2,0% |
0,5% |
+1,5 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Νοέμβριο ως εξής:
Νοέμβριος 2021 |
Νοέμβριος 2020 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος –Νοέμβριος 2021 |
Ιανουάριος –Νοέμβριος 2020 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
713.346 |
897.332 |
-20,5% |
8.904.900 |
8.908.862 |
+0,0% |
ΕΕ 14(2) |
625.198 |
789.121 |
-20,8% |
7.820.011 |
7.873.311 |
-0,7% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
748.413 |
933.275 |
-19,8% |
9.286.085 |
9.245.667 |
+0,4% |
Ελλάδα |
7.165 |
7.641 |
-6,2% |
95.256 |
74.463 |
+27,9% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.