Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, έχουν ως εξής:
Απρίλιος 2020 |
Απρίλιος 2019 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
2.434 |
12.303 |
-80,2% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
444 |
662 |
-32,9% |
Καινούργια λεωφορεία |
7 |
40 |
-82,5% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
922 |
3.336 |
-72,4% |
Ιανουάριος -Απρίλιος 2020 |
Ιανουάριος -Απρίλιος 2019 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
23.824 |
38.592 |
-38,3% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
2.192 |
2.685 |
-18,4% |
Καινούργια λεωφορεία |
120 |
154 |
-22,1% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
7.008 |
9.138 |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Απρίλιο, έχει ως εξής:
Segment |
Απρίλιος 2020 |
Απρίλιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Απρίλιος 2020 |
Ιανουάριος -Απρίλιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
6,3% |
18,0% |
-11,7 |
9,9% |
14,5% |
-4,6 |
A-SUV |
1,6% |
0,7% |
+0,9 |
1,8% |
1,4% |
+0,4 |
A TOTAL |
7,9% |
18,8% |
-10,9 |
11,8% |
15,8% |
-4,0 |
B |
27,4% |
34,5% |
-7,1 |
29,0% |
34,3% |
-5,3 |
B-SUV |
16,4% |
10,8% |
+5,6 |
17,9% |
11,4% |
+6,5 |
B TOTAL |
43,8% |
45,3% |
-1,5 |
46,9% |
45,7% |
+1,2 |
C |
14,6% |
13,5% |
+1,1 |
13,0% |
13,9% |
-0,9 |
C-SUV |
25,3% |
15,9% |
+9,4 |
21,5% |
18,2% |
+3,3 |
C TOTAL |
39,9% |
29,3% |
+10,6 |
34,5% |
32,1% |
+2,4 |
D |
1,6% |
1,2% |
+0,4 |
1,4% |
1,4% |
+0,0 |
D-SUV |
3,3% |
1,5% |
+1,8 |
2,7% |
1,8% |
+0,9 |
D TOTAL |
4,9% |
2,7% |
+2,2 |
4,1% |
3,1% |
+1,0 |
E |
0,2% |
0,3% |
-0,1 |
0,2% |
0,3% |
-0,1 |
E-SUV |
0,8% |
0,2% |
+0,6 |
0,3% |
0,3% |
+0,0 |
E TOTAL |
1,0% |
0,5% |
+0,5 |
0,6% |
0,5% |
+0,1 |
F-G |
0,1% |
0,0% |
+0,1 |
0,1% |
0,0% |
+0,1 |
F-G-SUV |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
F-G TOTAL |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
SPORTS |
0,4% |
0,2% |
+0,2 |
0,2% |
0,1% |
+0,1 |
MPV |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,1% |
0,3% |
-0,2 |
MPV-M/COMBI |
1,7% |
2,9% |
-1,2 |
1,7% |
2,1% |
+0,4 |
100,0% |
100,0% |
+0,0 |
100,0% |
100,0% |
+0,0 |
|
(Εκ των οποίων SUV |
47,5% |
29,3% |
+18,2 |
44,4% |
33,1% |
+11,3) |
Απρίλιος 2020 |
Απρίλιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Απρίλιος 2020 |
Ιανουάριος – Απρίλιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘20* |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘19* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
|
Βενζίνη |
47,1% |
71,5% |
-24,4 |
57,2% |
66,6% |
-9,4 |
52,3% |
57,2% |
-4,9 |
Πετρέλαιο |
30,8% |
22,3% |
+8,5 |
27,4% |
27,4% |
-0,0 |
29,9% |
33,2% |
-3,3 |
Υβριδικά (HEV) |
17,6% |
4,8% |
+12,8 |
12,7% |
4,5% |
+8,2 |
9,4% |
4,8% |
+4,6 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
2,6% |
0,3% |
+2,3 |
0,9% |
0,3% |
+0,6 |
6,8% |
2,5% |
+4,3 |
Φυσικό αέριο (bi-fuel) |
1,9% |
0,7% |
+1,2 |
1,8% |
0,8% |
+1,0 |
1,6% |
2,3% |
-0,7 |
Υγραέριο (bi-fuel) |
0,0% |
0,4% |
-0,4 |
0,0% |
0,4% |
-0,4 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Μάρτιο ως εξής:
Μάρτιος 2020 |
Μάρτιος 2019 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος –Μάρτιος 2020 |
Ιανουάριος –Μάρτιος 2019 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
567.308 |
1.264.569 |
-55,1% |
2.480.855 |
3.332.515 |
-25,6% |
ΕΕ 14(2) |
488.023 |
1.136.216 |
-57,0% |
2.189.788 |
2.974.530 |
-26,4% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
598.393 |
1.312.976 |
-54,4% |
2.571.146 |
3.445.786 |
-25,4% |
Ελλάδα |
3.743 |
9.518 |
-60,7% |
21.390 |
26.289 |
-18,6% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.