Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, έχουν ως εξής:
Μάιος 2020 |
Μάιος 2019 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
4.497 |
13.832 |
-67,5% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
522 |
740 |
-29,5% |
Καινούργια λεωφορεία |
5 |
67 |
-92,5% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
3.655 |
4.845 |
-24,6% |
Ιανουάριος -Μάιος 2020 |
Ιανουάριος -Μάιος 2019 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
28.321 |
52.424 |
-46,0% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
2.714 |
3.425 |
-20,8% |
Καινούργια λεωφορεία |
125 |
221 |
-43,4% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
10.663 |
13.983 |
-23,7% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Μάιο, έχει ως εξής:
Segment |
Μάιος 2020 |
Μάιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Μάιος 2020 |
Ιανουάριος -Μάιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
6,3% |
20,8% |
-14,5 |
9,3% |
16,1% |
-6,8 |
A-SUV |
1,7% |
2,1% |
-0,4 |
1,8% |
1,6% |
+0,3 |
A TOTAL |
8,0% |
22,9% |
-14,9 |
11,2% |
17,7% |
-6,5 |
B |
29,5% |
34,4% |
-4,8 |
29,1% |
34,3% |
-5,2 |
B-SUV |
19,2% |
8,2% |
+11,1 |
18,1% |
10,6% |
+7,6 |
B TOTAL |
48,8% |
42,6% |
+6,2 |
47,2% |
44,9% |
+2,3 |
C |
12,0% |
12,6% |
-0,6 |
12,8% |
13,6% |
-0,8 |
C-SUV |
23,9% |
14,9% |
+9,0 |
21,9% |
17,3% |
+4,6 |
C TOTAL |
36,0% |
27,5% |
+8,4 |
34,8% |
30,9% |
+3,8 |
D |
1,8% |
1,6% |
+0,3 |
1,5% |
1,4% |
+0,1 |
D-SUV |
2,3% |
1,8% |
+0,4 |
2,6% |
1,8% |
+0,8 |
D TOTAL |
4,1% |
3,4% |
+0,7 |
4,1% |
3,2% |
+0,9 |
E |
0,2% |
0,3% |
-0,1 |
0,2% |
0,3% |
-0,1 |
E-SUV |
0,3% |
0,1% |
+0,2 |
0,3% |
0,2% |
+0,1 |
E TOTAL |
0,5% |
0,4% |
+0,1 |
0,6% |
0,5% |
+0,0 |
F-G |
0,0% |
0,1% |
-0,1 |
0,0% |
0,0% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,2% |
0,1% |
+0,1 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
F-G TOTAL |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
SPORTS |
0,2% |
0,3% |
-0,1 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
MPV |
0,2% |
0,3% |
-0,1 |
0,1% |
0,3% |
-0,1 |
MPV-M/COMBI |
1,8% |
2,4% |
-0,6 |
1,7% |
2,2% |
-0,4 |
100,0% |
100,0% |
+0,0 |
100,0% |
100,0% |
+0,0 |
|
(Εκ των οποίων SUV |
47,7% |
27,3% |
+20,3 |
44,9% |
31,6% |
+13,3) |
Μάιος 2020 |
Μάιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Μάιος 2020 |
Ιανουάριος – Μάιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘20* |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘19* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
|
Βενζίνη |
55,7% |
70,4% |
-14,8 |
56,9% |
67,6% |
-10,7 |
52,3% |
57,2% |
-4,9 |
Πετρέλαιο |
27,0% |
22,9% |
+4,1 |
27,4% |
26,2% |
+1,2 |
29,9% |
33,2% |
-3,3 |
Υβριδικά (HEV) |
14,2% |
4,5% |
+9,7 |
12,9% |
4,5% |
+8,4 |
9,4% |
4,8% |
+4,6 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
1,3% |
0,4% |
+0,9 |
1,0% |
0,4% |
+0,6 |
6,8% |
2,5% |
+4,3 |
Φυσικό αέριο (bi-fuel) |
1,8% |
1,3% |
+0,5 |
1,8% |
0,9% |
+0,9 |
1,6% |
2,3% |
-0,7 |
Υγραέριο (bi-fuel) |
0,1% |
0,5% |
-0,5 |
0,0% |
0,4% |
+0,0 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Απρίλιο ως εξής:
Απρίλιος 2020 |
Απρίλιος 2019 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος –Απρίλιος 2020 |
Ιανουάριος –Απρίλιος 2019 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
270.682 |
1.143.046 |
-76,3% |
2.750.845 |
4.475.561 |
-38,5% |
ΕΕ 14(2) |
223.983 |
1.015.550 |
-77,9% |
2.413.078 |
3.990.080 |
-39,5% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
287.861 |
1.184.117 |
-75,7% |
2.858.315 |
4.629.903 |
-38,3% |
Ελλάδα |
2.434 |
12.303 |
-80,2% |
23.824 |
38.592 |
-38,3% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.