Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, έχουν ως εξής:
Ιούνιος 2020 |
Ιούνιος 2019 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
8.249 |
13.133 |
-37,2% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
786 |
814 |
-3,4% |
Καινούργια λεωφορεία |
19 |
46 |
-58,7% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
4.889 |
5.097 |
-4,1% |
Ιανουάριος - Ιούνιος 2020 |
Ιανουάριος - Ιούνιος 2019 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
36.570 |
65.557 |
-44,2% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
3.500 |
4.239 |
-17,4% |
Καινούργια λεωφορεία |
144 |
267 |
-46,1% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
15.552 |
19.080 |
-18,5% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Ιούνιο, έχει ως εξής:
Segment |
Ιούνιος 2020 |
Ιούνιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Ιούνιος 2020 |
Ιανουάριος -Ιούνιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
7,5% |
18,3% |
-10,8 |
8,9% |
16,6% |
-7,7 |
A-SUV |
1,4% |
1,4% |
+0,0 |
1,7% |
1,5% |
+0,2 |
A TOTAL |
8,9% |
19,7% |
-10,7 |
10,6% |
18,1% |
-7,5 |
B |
28,3% |
35,9% |
-7,6 |
28,9% |
34,6% |
-5,7 |
B-SUV |
17,9% |
11,0% |
+6,8 |
18,1% |
10,7% |
+7,4 |
B TOTAL |
46,2% |
46,9% |
-0,7 |
47,0% |
45,3% |
+1,7 |
C |
15,7% |
11,9% |
+3,8 |
13,5% |
13,2% |
+0,2 |
C-SUV |
23,6% |
15,3% |
+8,3 |
22,3% |
16,9% |
+5,4 |
C TOTAL |
39,3% |
27,1% |
+12,1 |
35,8% |
30,2% |
+5,7 |
D |
1,2% |
1,1% |
+0,1 |
1,4% |
1,3% |
+0,1 |
D-SUV |
2,7% |
2,3% |
+0,4 |
2,6% |
1,9% |
+0,7 |
D TOTAL |
3,9% |
3,4% |
+0,5 |
4,0% |
3,2% |
+0,8 |
E |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,3% |
+0,0 |
E-SUV |
0,3% |
0,1% |
+0,1 |
0,3% |
0,2% |
+0,1 |
E TOTAL |
0,5% |
0,3% |
+0,2 |
0,5% |
0,5% |
+0,1 |
F-G |
0,0% |
0,1% |
+0,0 |
0,0% |
0,0% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
F-G TOTAL |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
SPORTS |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
MPV |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,1% |
0,3% |
-0,1 |
MPV-M/COMBI |
0,7% |
2,0% |
-1,3 |
1,5% |
2,1% |
-0,7 |
100,0% |
100,0% |
+0,0 |
100,0% |
100,0% |
+0,0 |
|
(Εκ των οποίων SUV |
46,0% |
30,3% |
+15,7 |
45,2% |
31,3% |
+13,9) |
Ιούνιος 2020 |
Ιούνιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2020 |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘20* |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘19* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
|
Βενζίνη |
56,2% |
73,3% |
-17,1 |
56,7% |
68,7% |
-12,0 |
52,3% |
57,2% |
-4,9 |
Πετρέλαιο |
28,4% |
21,0% |
+7,4 |
27,6% |
25,2% |
+2,4 |
29,9% |
33,2% |
-3,3 |
Υβριδικά (HEV) |
12,6% |
3,5% |
+9,1 |
12,9% |
4,3% |
+8,6 |
9,4% |
4,8% |
+4,6 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
1,0% |
0,4% |
+0,7 |
1,0% |
0,4% |
+0,6 |
6,8% |
2,5% |
+4,3 |
Φυσικό αέριο (bi-fuel) |
1,6% |
1,2% |
+0,4 |
1,7% |
1,0% |
+0,8 |
1,6% |
2,3% |
-0,7 |
Υγραέριο (bi-fuel) |
0,2% |
0,7% |
-0,5 |
0,0% |
0,5% |
-0,4 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Μάιο ως εξής:
Μάιος 2020 |
Μάιος 2019 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος –Μάιος 2020 |
Ιανουάριος –Μάιος 2019 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
581.161 |
1.217.259 |
-52,3% |
3.331.715 |
5.692.828 |
-41,5% |
ΕΕ 14(2) |
515.851 |
1.078.841 |
-52,2% |
2.928.636 |
5.068.929 |
-42,2% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
603.565 |
1.260.449 |
-52,1% |
3.461.589 |
5.890.360 |
-41,2% |
Ελλάδα |
4.497 |
13.832 |
-67,5% |
28.321 |
52.424 |
-46,0% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.