Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, έχουν ως εξής:
Ιούλιος 2020 |
Ιούλιος 2019 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
9.516 |
11.722 |
-18,8% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
750 |
729 |
+2,9% |
Καινούργια λεωφορεία |
42 |
8 |
+425,0% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
5.341 |
5.658 |
-5,6% |
Ιανουάριος - Ιούλιος 2020 |
Ιανουάριος - Ιούλιος 2019 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
46.086 |
77.279 |
-40,4% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
4.250 |
4.968 |
-14,5% |
Καινούργια λεωφορεία |
186 |
275 |
-32,4% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
20.893 |
24.738 |
-15,5% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Ιούλιο, έχει ως εξής:
Segment |
Ιούλιος 2020 |
Ιούλιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Ιούλιος 2020 |
Ιανουάριος -Ιούλιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
9,9% |
14,5% |
-4,6 |
9,1% |
16,2% |
-7,1 |
A-SUV |
0,7% |
1,0% |
-0,3 |
1,5% |
1,4% |
+0,1 |
A TOTAL |
10,5% |
15,4% |
-4,9 |
10,6% |
17,7% |
-7,1 |
B |
28,2% |
33,0% |
-4,8 |
28,8% |
34,4% |
-5,6 |
B-SUV |
20,6% |
15,4% |
+5,2 |
18,6% |
11,4% |
+7,2 |
B TOTAL |
48,8% |
48,4% |
+0,4 |
47,4% |
45,8% |
+1,6 |
C |
13,1% |
12,2% |
+0,9 |
13,4% |
13,1% |
+0,3 |
C-SUV |
21,3% |
17,6% |
+3,7 |
22,1% |
17,0% |
+5,1 |
C TOTAL |
34,4% |
29,8% |
+4,6 |
35,5% |
30,1% |
+5,4 |
D |
1,4% |
1,7% |
-0,3 |
1,4% |
1,4% |
+0,0 |
D-SUV |
2,9% |
2,3% |
+0,6 |
2,7% |
2,0% |
+0,7 |
D TOTAL |
4,3% |
4,0% |
+0,3 |
4,1% |
3,3% |
+0,7 |
E |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
E-SUV |
0,4% |
0,1% |
+0,2 |
0,3% |
0,2% |
+0,1 |
E TOTAL |
0,6% |
0,3% |
+0,3 |
0,5% |
0,4% |
+0,1 |
F-G |
0,1% |
0,0% |
+0,0 |
0,0% |
0,0% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
F-G TOTAL |
0,2% |
0,1% |
+0,1 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
SPORTS |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
MPV |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
MPV-M/COMBI |
0,9% |
1,6% |
-0,7 |
1,4% |
2,1% |
-0,7 |
100,0% |
100,0% |
+0,0 |
100,0% |
100,0% |
+0,0 |
|
(Εκ των οποίων SUV |
46,0% |
36,5% |
+9,5 |
45,4% |
32,1% |
+13,3) |
Ιούλιος 2020 |
Ιούλιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Ιούλιος 2020 |
Ιανουάριος – Ιούλιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘20* |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘19* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
|
Βενζίνη |
61,6% |
63,0% |
-1,3 |
57,7% |
67,8% |
-10,1 |
52,3% |
57,2% |
-4,9 |
Πετρέλαιο |
22,9% |
27,6% |
-4,7 |
26,6% |
25,5% |
+1,1 |
29,9% |
33,2% |
-3,3 |
Υβριδικά (HEV) |
12,5% |
6,9% |
+5,7 |
12,8% |
4,7% |
+8,1 |
9,4% |
4,8% |
+4,6 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
1,3% |
0,3% |
+1,1 |
1,1% |
0,3% |
+0,7 |
6,8% |
2,5% |
+4,3 |
Φυσικό αέριο (bi-fuel) |
1,6% |
1,7% |
-0,1 |
1,7% |
1,1% |
+0,6 |
1,6% |
2,3% |
-0,7 |
Υγραέριο (bi-fuel) |
0,0% |
0,6% |
-0,5 |
0,0% |
0,5% |
-0,4 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Ιούνιο ως εξής:
Ιούνιος 2020 |
Ιούνιος 2019 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος –Ιούνιος 2020 |
Ιανουάριος –Ιούνιος 2019 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
949.722 |
1.222.942 |
-22,3% |
4.281.549 |
6.915.760 |
-38,1% |
ΕΕ 14(2) |
845.625 |
1.090.744 |
-22,5% |
3.774.369 |
6.159.663 |
-38,7% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
986.466 |
1.268.044 |
-22,2% |
4.448.167 |
7.158.394 |
-37,9% |
Ελλάδα |
8.249 |
13.133 |
-37,2% |
36.570 |
65.557 |
-44,2% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.